Jennifer Andersson

Mer plattfot än en anka

Publicerad 2015-05-02 14:59:01 i Allmänt,

Nu när jag har börjat träna ordentligt och springa mer så har min högerfot smått börjat protestera. Är ju plattfot och höger utsida häl har även en gång fått sig en rejäl smäll av en häst. Den ville inte sparka mig men fick för sig att den skulle kasta sig iväg i 1000km/h när jag släppte ut den i hagen. Så en bakhov for ut och träffa klockrent på hälen. Den blev genast missfärgad och svullen. Förlorade även känseln över hela det färgade området. 

Det lila/blå/gröna försvann. Men jag är fortfarande lite tjockare på högern än vänster och jag har fortfarande inte lika bra känsel på höger som vänster. Men det är ingen jätteskilland i alla fall. Och dessutom är det insidan på högern som värker ibland. Men är nog för att jag pronerar (?) så jävligt. Det kan se ut som jag haltar med höger när jag går i vanliga tygskor. (Eller ja, jag kanske haltar i det ser ut som det?..) Skulle vara lite intressant och kolla upp om högern blivit extra "snedsparkad". 

Men nu har jag tagit tag i lite fot träning/sjukgymnastik. Och har bara gjort det i 3 dagar men det känns redan bättre. Så ska fortsätta så fötterna håller, överviktiga personer och idrottare får ju samma fotproblem. Eftersom bådas fötter ansträngs men inte många tänker på att träna fötterna.
(Inte skulle jag heller tänkt på det om inte högern börjat kännas) 

Och förutom övningar så har jag ett par anpassade sulor, och ett par stadiga träningsskor och ett par nya springskor för pronerande (?) fötter. 

(Detta måste vara ett av de konstigaste inläggen jag skivor. Ett om bara fötter)







Kommentarer

Postat av: Øyvind

Publicerad 2016-03-14 15:36:53

Veldig interessant. jeg har også plattfot. Har du blitt bedre?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela