Jennifer Andersson

Avsläppt i Narnia

Publicerad 2015-12-29 21:49:23 i Allmänt,

Hej kära bloggläsare. Tänkte skriva några rader om min dag.
Den började med att jag vaknade helt förstörd eftersom jag och mamma la oss alldeles för sent igår. Så sjukt trött och sliten, bra start alltså. Men min rostadebröd smörgås med salami var en ganska god frukost.

Sen åkte vi iväg till Elgiganten eftersom jag skulle köpa en dator. Jodå hitta en som var nedsatt med drygt 2000kr,  och då fick du även med dataväska, mus osv. Men när jag tittade närmare så visade det sig att datorn kostade lika mycket dom vanligt, det var alla saker som man fick med gratis. Jävla lurendrejare

Sen jobba jag, vilket resulterade i spränghuvudvärk, så trött att jag nicka till varannan sekund, ont som f*n i nacken. Men vi fick i alla fall gå hem drygt en timme tidigare, det var bra.

Sen ställer jag mig vid busshållplatsen. Och då kommer först bussen från andra hållet (så vänder den vid Ikea) men jag hade trott den skulle komma direkt åt Skoghall håller. Så fick stå extra 10min utomhus och vänta (istället för att sitta på den varma bussen...)

Sen kollar jag på mobilen medans jag åker hemåt. Lyckas naturligtvis missa min hållplats. Får trycka i panik på stoppknappen. Kliver av och hamnar rätt in i Narnia. Snöklädda träd, gatulampor, mörkt med en slingrande väg.

Kan säga att Narnia ligger ungefär 20-25min gåväg hemifrån mig. Ingen mössa hade jag så frös något fruktansvärt där jag fick gå hemåt i världens blåsoväder.

Nu ligger resterna av mig i soffan med en filt och varm mjölk. Tack och hej leverpastej

Dagen

Publicerad 2015-12-06 21:56:57 i Allmänt,

Idag har vi solat en hel del. Men det blåste endel så hade sand ÖVERALLT efteråt... Nej tack vet jag pool ;)
Fått liite färg i alla fall, men varit rätt molnigt hittills.

Shoppat har det blivit mer av då. En vit klänning, svart byxdress (som jag inte har någon bild på..) och lite små saker.

Dålig på att skriva, men har inte wi-fi så ofta. Meeeen här kommer lite bilder

Klämningen är på ikväll

Coco loco (vodka, kokos mjölk, annans juice

Här kommer bilderna

Publicerad 2015-12-05 23:36:03 i Allmänt,

Utsikt ifrån sovrummet

Här ska formen hållas..
Kondenserad mjölk, likör 43, kaffe, och skummad mjölk

Vem f*n är detta

Äcklig cider

Juuuulen är här

Ikväll är sminket på, första gången på lääänge hehe

Mamma har samma engelska kunskaper som mormor ;)
Mormor frågade en gång om ben och jerry var äkta iskräm (Ice cream) och vad sale var för affär när det stod "sale" på en affisch..
Äpplet faller inte långt från trädet <3

Semester!

Publicerad 2015-12-05 16:18:49 i Allmänt,

wifi funkar inte här, eller i alla fall väldigt dåligt. Så får sitta vid datorn i lägenheten. Resan hit tog 6 timmar, höll på att bli smått galen men tillslut var vi framme.
Lägenheten ligger precis vid stranden. Igår låg vi ett tag men blåste lite väl mycket menmen ska inte klaga.

Igår gick vi även runt i staden på upptäcktsfärd. Finns myycket shopping, men inte köpt något än.. men de kommer!

På tisdag ska vi åka på delfin/val expedition. Man får även snorkla så de ska jag nog göra..

blev några rader i alla fall, får försök få upp bilder!