Jennifer Andersson

Avsläppt i Narnia

Publicerad 2015-12-29 21:49:23 i Allmänt,

Hej kära bloggläsare. Tänkte skriva några rader om min dag. 
Den började med att jag vaknade helt förstörd eftersom jag och mamma la oss alldeles för sent igår. Så sjukt trött och sliten, bra start alltså. Men min rostadebröd smörgås med salami var en ganska god frukost.

Sen åkte vi iväg till Elgiganten eftersom jag skulle köpa en dator. Jodå hitta en som var nedsatt med drygt 2000kr,  och då fick du även med dataväska, mus osv. Men när jag tittade närmare så visade det sig att datorn kostade lika mycket dom vanligt, det var alla saker som man fick med gratis. Jävla lurendrejare

Sen jobba jag, vilket resulterade i spränghuvudvärk, så trött att jag nicka till varannan sekund, ont som f*n i nacken. Men vi fick i alla fall gå hem drygt en timme tidigare, det var bra. 

Sen ställer jag mig vid busshållplatsen. Och då kommer först bussen från andra hållet (så vänder den vid Ikea) men jag hade trott den skulle komma direkt åt Skoghall håller. Så fick stå extra 10min utomhus och vänta (istället för att sitta på den varma bussen...)

Sen kollar jag på mobilen medans jag åker hemåt. Lyckas naturligtvis missa min hållplats. Får trycka i panik på stoppknappen. Kliver av och hamnar rätt in i Narnia. Snöklädda träd, gatulampor, mörkt med en slingrande väg. 

Kan säga att Narnia ligger ungefär 20-25min gåväg hemifrån mig. Ingen mössa hade jag så frös något fruktansvärt där jag fick gå hemåt i världens blåsoväder. 

Nu ligger resterna av mig i soffan med en filt och varm mjölk. Tack och hej leverpastej





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela