Jennifer Andersson

Tagit tjuren vid hornen

Publicerad 2015-03-21 22:49:29 i Allmänt,

Idag har jag äntligen tagit tjuren vid hornen. Sa till mig själv när jag började på PEC (som är för ett halvår sedan typ) att samtidigt som jag jobbade skulle jag söka annat jobb. För hade inte tänkt att vara säljare någon längre stund.
Men träffade så många härliga kollegor av alla dess slag så man blev kvar helt enkelt. Och sen när jag började tjäna ihop provision utöver vanliga lönen så blev det ännu roligare. Och vart kan man få sig en heltidstjänst nuförtiden?? Och jobbet var faktiskt kul också, för man vande sig eller vad man ska säga.

Som ni förstår kanske med alla dessa bortförklaringar har jag inte sökt ett enda jobb under detta halvåret. Inget överhuvudtaget... Men idag hände det!

Har sökt till Telias kundtjänst (heltid över sommaren, sen är det ovisst hur mycket det blir, om det blir mer) men det behöver jag inte fundera på än. Inte säkert att jag får det..
Sen har jag sökt till en resturang som ska öppna vid nya Friskis och Svettis. Ödet?? Vore hur bra som helst att ha jobb och gym i samma byggnad!

Anledningen till att jag vill ha nytt jobb är delvis för att jag har tröttnat att sitta som en cd skiva och bara köra om och om igen i princip samma sak. En sak skulle vara om de fick in kundtjänstuoodrag som de pratat om. Men inget sådant har hänt än och det är framtidsplaner så kanske inte händer det här året ens... Sen har mina "favorit" kollegor antingen slutat eller fått sparken... Visst är dem som är kvar härliga också men ändå inte samma sak längre. 
Och sen vill jag inte jobba 12-21 nu i sommar! Alltså ärligt det är riktiga skittider, under vinter/höst har det varit okej. Men nu när våren tittat fram och man inser att man kommer sitta instängd under 4/7 sommarkvällar och ringa arga människor som njuter av semestern... 
Hade de kunnat erbjuda typ 70-80% hade jag kunnat tänkt mig att stanna. Men det är bara heltid. (Tvärtemot som det verkar vara annars, att man får slåss för att få i alla fall 50%) 

Sen blev jag irriterad när jag hade besiktar Chezter och var skitledsen så jag kände att näe, jag kan inte jobba. Först hade jag tänkt ringa och säga att tyvärr, jag är sjuk. Men så tänkte jag sanningen vara längst så jag sa som det var. Fick til svar att njaaa, det är nog igen anledning till att ge ledigt.. 
När en annan säljare någon månad tidigare inte hade kommit till jobbet för att hon hade varit på Snop dog kvällen innan och var bakfull. Det till och med sa coachen till oss och det skratta dem åt... Visserligen är det en säljare som säljer som f*n. Sen är hon crazy i samtalen och kort sakt hård och skulle nästan säga på gränsen till otrevlig. 
Men när hon kunde få ledigt och inte jag kände jag att....nehejdå. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela