Jennifer Andersson

Sälen 4ever

Publicerad 2015-03-17 12:45:42 i Allmänt,

Är i Sälen för tillfället. Åkte hit i söndags och stannar tills på onsdag. Helt underbart här kan jag säga!
Åkte upp tidigt på söndagen, så vi åkte skidor några timmar på söndag redan. Sen på kvällen blev det att spela rappakalja, ni som inte spelat det måste verkligen göra det. Ibland spårar det så man knappt får luft för man skrattar så.

Igår blev det skidåkning under dagen. På kvällen åkte vi till experium. Så det blev att åka en massa ring i tåg, 5pers.. Det var kaos när vi skulle prova att sitta två i en ring och man åkte upp på kanterna så ringen höll på att välta osv. Stoppet var svårast, rakt ner i en liten grund sak. Rena krascherna! Man kunde sitta längst fram och så sög vattnet en bakåt så man helt plötsligt var längst bak. Ojojoj
Körde lite vatten volleyboll, var i utebadet. (Har ni sett livets källa med Jack sparrow? Tänk er när de ska fånga en sjöjungfru, av någon anledning tänker jag på den scenen när vi kom ut och ångan steg från vattnet. Speciellt när det mörkna på)
Sen var det skitsynd att ingen hade en vattentät kamera med sig. För vi gjorde ett mänskligt torn. Jag satt på tremeningsaxlar, sen lyfte hennes pojkvän upp oss båda ur vattnet. Hur häftigt som helst! (Roligt att se de andra basarnas reaktioner hehe) sen lyfte jag upp tremening och en annan tjej på mina axlar (säger att jag blivit stark) och så försökte han lyfta oss alla tre. Tyvärr funka inte det.. Men hoppas att vi nästan lyckades..
Sen prata vi på att göra en mänsklig pyramid, och helt plötsligt var vi ensamma i utebadet haha! (Vi lyckades inte med en pyramid..)

På kvällen blev det tacos och världens godaste kladdkaka till efterätt. Mer spelande efter det, tycka lika eller som hund och katt tror jag det hette. Också roligt spel.

Idag har vi kört skidor. Börjar kännas lite i benen nu faktiskt. Backarna är fina, idag har de varit lite väl uppkört på hindfjället tycker jag. Men sen ska vi till Tandådalen så får vi hoppas att det är bättre där. Har varit bra skidåkning så här långt i alla fall. Dragit mig X-antal gånger, men har också lyckats hoppa i hoppen i lilla parken alla tre i rad. Graindat (stavas det så?) lite och det har också gått bra. Kört i skogen och det har varit blandade resultat. Men det blir lurigt med skare, träd och en jäkla lutning. Och råkar man bli lite för framåtlutad på ett tunt ställe så kan skidan fara in under snön och så blir det en vurpa. 

Ikväll blir det utgång (om de andra "ungdomarna" orkar) men de skulle sova middag så skulle de nog orka ;) 

Och imorgon ska man redan åka hem :( menmen.. Skönt med vår också

Köpte förresten en Sälen tröja för 99kr!. De brukar kosta 500, men av någo anledning kosta de bara 99kr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela