Jennifer Andersson

Stressigt schema, men inte är jag förvånad..

Publicerad 2015-01-13 07:01:47 i Allmänt,

I skrivande stund har jag nyss ätit frukost. Ska vara i stallet runt 07.15, för vid 09.15-09.20 måste jag åka til Friskis. Ska köra ett spinning "bas" kommer inte ihåg vad de kallar det i mitt nyvakna tillstånd. Men det är ett rätt "chill" pass. Men eftersom spinning brukar vara rätt intensivt så funkar det nog ändå. Annars är de bara att ta i mer än alla andra så löste man det ;) för de hårdare passen börjar vid 12, och det funkar ju inte...

Och sen efter spänningen blir det att fixa ordning sig på Friskis, käka en wrap (har blandat créme frech, skinka, grönsaker och kryddor och ska ha allt det i ett pita bröd.) Vet inte om det blev jättenyttigt men det gick snabbt att göra.

Sen är det iväg och jobba som vanligt 12.15-21. Så inatt har jag sovit rått dåligt, för det känns för stressigt detta. Även fast jag varit med om värre så kunde jag inte få av mig känslan av att varje sekund måste vara planerad väldigt noga...

Igår var en bra dag på jobbet. Började rätt skit, vi får inga tävlingspoäng längre (poängen styr hur hög bor provision blir, ju mer poäng, ju mer pengar) 
Och förr fick vi 10p i bonus när vi sålt två ett pass, så allt som allt kunde vi få 40p i bonus. Men nu får vi bara 50p om vi säljer 8sälj på en dag (jag brukar ligga på 6-7, hejja mig..) 
Annars gäller bara säljpoängen vi får (18/sälj) och jag behöver 132p på en dag för att ha en hyfsad provision (340kr i veckan) har jag en poäng mindre blir det 140kr istället..
Och måste ändå sälja 8st för att komma upp i 132, men med bonus och allt så blir man inte ens ett helt sälj ifrån silver (som är typ 600kr i veckan)en eftersom man saknar typ en tredjedel sälj eller liknande så måste man sälja 9 för att ligga på silver. Well f*ck THIS. 
Men jag hade som sagt en bra dag igår, sålde 9st ^^) men tror detta är andra gången jag kommer upp i 9, så vi får se hur denna vecka blir.

Men som lite plåster på såren typ denna första vecka med detta hemska sätt, får vi en lott vid varje sälj. På fredag ska priser delas ut värde 5000kr, jag har hus nu 10st. Jag som har såååån tur på lotteri, eller inte.

Chezter är det bra med, har lyckats sätta igång han så smått. Ibland känns han jättefin, nästa sekund vill jag sluta omedelbart. Väldigt upp och ned kan man säga. Får se hur det blir idag, ska jogga han veckan ut och sedan börja med "vanliga" pass nästa vecka. Då har han vilat (med promenader) i 5v, joggats 3v. Hade tänkt får början typ 1v vila 1v jogg, men som jag redan sagt. Tid är något som jag inte har så gått om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela