Jennifer Andersson

Så jäkla typiskt

Publicerad 2015-01-29 09:19:42 i Allmänt,

Ska man inte få bättre immunförsvar när man tränar? För om det är så har jag missat det. Nu är jag förkyld igen. Varje gång jag börjar träna så blir det såhär! När jag väl är ordentligt igång och kommer iväg till gymmet 2-3gåger i veckan så blir jag sjuk. Vad är felet!? Aldrig när jag går lite då och då till gymmet, men när jag väl håller tre gånger i veckan då minsann är det snörvlade och rinnande näsa direkt.

Var okej i måndags. Vaknade vid 5 på morgonen i tisdags och bara.. Neeeej. 
Ont i halsen, bara att knarka halstabletter. Gic till jobbet ändå även fast det var som att någon rev mig i halsen med rivjärn så fort jag prata. Tror det märktes på min röst för fick bara iväg en passiv under...
Men vi hade bara halvdag med försäljning. Sen gick någon del i internetanordningen sönder (igen). Gjorde inte mig någonting, sen fick vi ha olika övningar resten av dagen. Det kunde man ju överleva..

Igår var jag helt täppt i. näsan. Glömde naturligtvis nässprayen hemma så var jobbigt att prata då med. Och dessutom fick vi sitta på Ica. Vilket vi antagligen kommer göra hela veckan för nytt material till Nykund kommer först på måndag. Nooooo

Chezter har vilat mån-ons. Vilar idag också för har ingen energi att rida.. Får se hur det blir imorgon om jag kan få med mamma att hjälpa till så jag kanske orkar rida en sväng. La ut en annons på han igår, känns som ett nödvändigt ont men nu när jag är sjuk känner jag verkligen att jag gått käpprätt in i "hästväggen". Allt jag kan tänka på är alla utgifter det blir, att det tar tid som jag inte har, att det aldrig går så bra som jag vill, att Chezter förtjänar någon som har tid för han, att jag skulle kunna flyttat hemifrån vid det här laget om jag inte haft häst. Hur mycket jag inte gjort dessa år då jag har haft häst istället. Men nu har jag kommit dit att jag känner att jag har lite brännt ut mig på hästfronten. Jag har slitit som ett djur för att ha häst. Men nu är den energin slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela