Jennifer Andersson

Allt och inget

Publicerad 2015-02-12 12:06:28 i Allmänt,

Vad ska jag skriva? Kan ju börja med att jag har börjat träna igen. Var iväg på gympa medel i lör. Man tappar ju allt på en gång! 
Sen i söndags var det några och kolla på Chezter. Och de var nöjda och jag var nöjd. Så nästa fredag är det besiktning, sen skjutsar jag honom till dem på sön om det är grönt efteråt. Känns faktiskt riktigt skönt. Han kommer få det bra med hela tre pers som kommer ta hand om honom. (Mamma och två döttrar) han kommer få gå i en stor hage med sina egna ston. Det kommer nog gå bra, han är ju ändå rätt snäll även om han är ranghög. Och de är ju skapta för att va i flock. Så ibland får man bara ge sig.

Sen var jag och träna i tis också. Körde spinning och då gick det bättre. Har även börjat med multivitamin tabletter. Köpte också två naturmåls saker men de är så dyra så så många fler sådana blir det inte!

Fundera på att träna imorgon igen. Men det pass jag ville gå på blev fullt på 2sek.. Sen finns det ett annat pass (spinn+skivstång) men det börjar 5. Blir lite stressigt. Men annars tränar jag på söndag. Då blir det i alla fall två dagar denna vecka.

Chezter vila lör, igår red jag lite och det gick ok. Idag gick det väl ok också. Rider typ 20-30min och sen går jag ju också fram och tillbaka till ridhuset. Så är borta typ en timme i alla fall. Men som sagt, är i en djup hästsvaka känner jag. 

Idag skulle jag efter stallet också handla lunch. Och när jag kom iväg från affären var jag 5min efter i mi planering. Och det är mycket. Så var nästan nära att ramma (säger man så) en bil. Jag höll på att åka in i sidan på den i alla fall. Eller ja, jag bromsa in vid korsningen, väntade tills bilen åkt förbi. Vad jag inte insåg i min stress var att det typ 20m bakom den bilen kom en till. Så jag trampar på gasen men trampar lika snabbt på bromsen för då såg jag bilen. Så kom bara knappt halvvägs ut på första körbanan. Så det var lugna puckar!

Men som sagt man ska inte behöva bli ET stressigt nervknippe för att man är 5min efter i sin tidsplan. Så kan säga att efter idag känns det ännu mer ok att sälja hästen. Jobbet kan jag inte sluta på för då har jag inte råd med hästen. Och jag vill ha mina pengar. Så nej det är dags att sadla om. Ellen ha en medryttarhäst istället. 



Man mår faktiskt bättre av dessa



Den här är också svingoda. Majsbollar med vit choklad.

Sen är rosa sura band goda. Och röda elefantsnören (fast de som är fyrkanter finns ju i lösvikt) så nu vet ni hur min godispåse kommer se ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela