Jennifer Andersson

Dagen

Publicerad 2015-08-06 19:03:35 i Allmänt,

Resan till Falkenberg gick rätt så bra. Men när jag satt inne på terminalen i Göteborg och vänta på nästa tåg kom 3 tiggare fram till mig. Jag satt där mindre än 20min... Den första kvinnan var riktgt tjatig. Hon bad mig till och med att gå till en bankomat och ta ut pengar!? Ursäkta men efter att den tredje kommit fram och mumlat pengar,mat,kontanter,mynt eller vad det nu var så kan jag förstå att folk börjar agera tillbaka. De kan väl få sitta utanför Ica men kom inte och ruska med er mugg under näsan på mig! 
Tänkte att kommer en fjärde reser jag mig och säger ifrån på skarpen. Men hann gå till nästa tåg innan. 
Läste att det varit två tiggare som blivit skjutna efter, men samtidigt de är i varje dörröppning och de kommer fram till en varsom. Det är skitsynd om dem men de gör det inte lättare för sig heller jämt.

I alla fall så kom jag på andra tåget. Men sen blev det stående i typ 20min mitt ute i ingenstans. Tydligen sprang någon längre fram på rälsen så räddningstjänsten fick komma. Prat på att någon ville hoppa framför tåget men vet inte om det bara var skvaller. Ärligt så jävla själviskt att hoppa framför ett tåg. Fatta chauffören och alla ombord på tåget hur de kommer känns när det ligger människoslamsor överallt! Om man nu vill ta livet av sig överdosera tabletter så slipper andra bli indragna. Eller ännu bättre gör det inte alla utan sök hjälp så du kan få ett lyckligt liv och dina anhöriga också kan få fortsätta vara lyckliga. 

Men sen kom jag i alla fall fram. Nu har vi varit på Ullared och shoppat, solat lite och nu gör vi inte så mycket. Jag har plockat upp alla saker jag köpt. Jag har typ handlat 40 kattleksaker. Eller ja bara räkna på bilden ;)

Handlar lite träningskläder också och en t-shirt. Men kan visa dem på sen om jag orkar


TEFAT!!!





Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela