Jennifer Andersson

nuet då

Publicerad 2014-09-11 19:40:00 i Allmänt,

Kan ju börja med idag, hopptränade med chezter och tänkte att det här kommer bli roligt. Han kan funka bra i dressyren på vanligt tredelat eller rakt men i hoppningen har jag inte vetat vad jag ska ta mig till! Så sket i att tänka och satte på det vanliga tredelade, han hänger sig ändå framåt oavsett om bettet är skarpt eller inte...
Så hade inte några förhoppningar på en bra trännig om man säger så.
 
Men oj där fick jag fel. det kändes faktiskt rätt enkelt idag, han var fin under framridningen, lät han gå med halvlågna tyglar först i traven och få komma igång. Lite lätt sits i galoppen i ett bra tempo, någon tempoväxling för att se att gas/broms funka. Gjorde två byten och inga bakuter!
Körde sedan en blandning mellan serpentiner och 8-volt i galoppen, bytte ibland och gick över i fövänd nästa gång. Han slötte sig jättefint och bytte återigen utan att sparka bakut. I traven körde jag mest lite avbrott och igångsättnigar.
 

Tillbaka till hoppnigen då. Började enkelt med att hoppa ett litet smalhinder på 8-volt, gick bra. Visst han väntar inte 100 efteråt men hade ett vanligt tredelat, och med tanke på vad han har gått med för bett förr känns det väldigt roligt att det fungerade så bra nu! (jag borde alltså göra något rätt, det är kul att inse!)
 
Sen började vi hoppa bana, bågar och snäva vägar. Gick jättefint, någon liten miss ibland men sådant händer. Överlag är jag mycket nöjd!
 

Det är tävling på rudskogen nu på söndag, funderade på att åka och hoppa 105 där, kunde väl egentligen kört 110  men inte tävlat sedan HRF i juli och där var det inte mycket som stämde. Men vet fortfarande inte hur jag vill göra... Det går så upp och ner just nu, ena dagen känns det helt perfekt nästa dag känns det förjävligt innan jag knappt hunnit upp i sadeln. Alternativet är att istället köra 110 inomhus på krk 18;e,19;e eller 20;e. Då är det regionalt men tycker inte det är någon jätteskillnad egentligen, tycker det är mer skillnader beroende på vilken som bygger! Eller så kan jag ju köra på bägge, eller bara vänta tills den 28:e och antingen hoppa i kil eller klubbmästerskapen på hrf. Klubbmästerskapen är dock 1m men det kan vara skönt att bara få det lite lätt för sig också, och vem vet hur det ser ut om 2v. Då kanske 1m är alldeles lagom haha..
 
Så jag singlar väl slant imorgon så vet jag hur jag ska göra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela