Jennifer Andersson

utvärdering på andra texten:

Publicerad 2014-10-11 21:38:22 i Allmänt,

"Vilka fina berättelser! Platsen är en busshållplats där den vuxne väntar på sin buss och så gör även barnen. Både den vukne och barnen iakttar den gamla damen som har problem med sin rullator. För barnen är det något flyktigt som händer, som de snabbt slääper i tanken. För den vuxne stannar händelsen kvar som en tanke som maler och sedan blir till ett beslut - att inte själv bete sig som en motsatt sida av en magnet, en som stöter bort. För barnen hägrar istället en lång lekdag och de fokuserar på nuet och sådant som känns viktigt och angeläget för dem. Du har verkligen levt dig in i barnets perspektiv och skriver också på ett sätt som barn skulle ha uttryckt sig på. "Saken" som den gamla damen skjuter framför sig har de t.ex. inget namn på, så då blir det kort och gott "saken". En väl genomförd övning!"
 
För att ha betalat 1600kr för denna kurs tycker jag det är väldigt lite som blir utvärderat... På förra texten tänkte jag inte så mycket på det (kanske för att hon skrev att den var klockren..) men nu känner jag att hallåå? vart är utverderingen?! Jag har strukit under det som är hennes komentarer själva texten. Resten är bara en sammanfattning som jag antar är för de andra som går kursen??
 
Men jag vill ju veta hur mitt skrivande är. Hur uttrycker jag mig? vad ska jag tänka på? hur är upplägget? hur är språk/gramatik och vad är bra/dåligt? vad ska jag tänka på? vad ska jag med en sammanfattning till?!?!?
 
jaja får se hur det blir framöver..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela