Jennifer Andersson

Sent inlägg bättre än inget

Publicerad 2014-05-06 23:45:54 i Allmänt,

Ja hejsan igen! Här kommer lite svammeltext för jag har inte så stor inspiration eller ork så det får bli som det blir det här ;)

Igår kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde.. Red ut på chezter i alla fall, en långtur med mycket skritt och trav runt ridstigen och sedan lite trav på asfalt. Det ska ju vara bra att rida på asfalt i små doser så trava typ 300m. Juste sen va jag och Maria till kilene och träna. Japp äntligen kommer jag igång med det igen!! Vi starta med att jogga en kilometer i lugnt tempo. Sen la vi upp det olika eftersom Maria blivit någon slags stålkvinna och värsta konditionen tydligen medans jag är som en snorkråka.. Tyckte till och med det var aningens jobbig att springa 1km! (-.-') 

Så hon börja springa intervaller och jag körde styrketräning med situps och rygglyft. Sedan sprang jag 2,5. Fick tyvärr stanna en gång för blev smått illamående, men gick typ 50m så gick det över och så iväg igen!;) sen körde jag lite mer styrka innan jag noga stretcha hela kroppen. 

Hade tänkt vara superduktig och springa imorse 2,5. Men så regna det ute och så kom jag ihåg att någon ledare på Friskis sagt att det tog kroppen 72 timmar att återhämta sig fullt så då tänkte jag att springer jag nu så kanske jag blir sjuk.. Så skippa det idag men ska komma iväg imorgon istället om det inte spöregnar som de gjort hela dagen idag!

Idag har jag handlat ny hårfärg på Ica, jag börjar bli blondbrun nu och där går gränsen. Brunblond kan jag överleva men inte det här! Så imorgon ska det tonas igen!!
Sen har jag kollat på massa serier eftersom vädret är som det är, och i eftermiddags hängde Maria med till stallet och fick prova att rida chezter. Såg väldigt bra ut med tanke på att det var första hästen hon satt på på 7månader! Jag red först och trimma lite och han kändes fin, och kul sen att se han från marken sen vilket inte händer så ofta.
(Emma ska inte du komma hem så du också kan prova min springare?)

När jag kom hem hade mamma haft värsta rycket och bakat massa olika sorters kakor. Så hon hade gjort bollar av deg till mig!<3 gottigott!! 
(Ser ni ironin att hon ska göra värsta kakbaket dagen efter jag börjat träna igen?!)


Nej nu ska jag läsa lite innan jag ska sova, så godnatt!

Den är lite bättre än den ser ut att vara, av 5 så ligger den på en svag tre. Läst ettan redan och visst är de läsvärda men inte super enligt mig..

Kommentarer

Postat av: ems

Publicerad 2014-05-07 14:48:34

inte långt kvar nu! :D kommer hem i början på juli!!

Svar: Wiiiii!!!
jaepisode.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela