Jennifer Andersson

Hos mormor och morfar

Publicerad 2014-05-03 20:10:51 i Allmänt,

Är just nu hos mormor och morfar, åkte i torsdags och imorgon åker vi hemåt. Blivit massa mat, fika och latande så nu är man verkligen uppvilad tills man kommer hem. Jag och mamma var nere vid sjön och tog lite kort igår, får se om vi kommer ner och tar några till ikväll. För övrigt så var jag och Maria på stan i onsdags och då köpte jag 3 par sommriga byxor för 600kr, tur man hittar saker på rea när man är så fattig som man är! Hade bara mörka byxor så var tvungen att köpa ljusa.. Sen blev det även 2 t-shirtar som fick hänga med. 
 
(både t-shirt och byxor är nya, 150kr för byxorna och 200 för tröjan. Billigt är såå bra hehe)
 
 
 
Chezters vecka har fått vara ganska lugn eftersom vi hoppade 3 gånger förra veckan. Så i måndags blev det promenad, tisdags körde jag kondition och då var han yber pigg och fick inte så värst rolig känsla utom de sista 5 minuterna.. I onsdags blev det dressyr och då var han grymt fin! Innan vi åkte i torsdags red jag ett pass på fibern över en simpel galoppbom. Red lite på en 8-volt över den och även i två små fyrkanter så jag fick med yttersidan, växlade alltså mellan rakt och böjt spår och gick riktigt bra. Han blev lite hängig emellanåt men fick en fin känsla stundvis. 
 
Fredag och lördag vilar han eftersom jag inte är hemma. Får se vad det blir imorgon, antingen dressyr eller skogen. Inte bestämt mig än..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela