Jennifer Andersson

buhu (helt jävla vansinnig)

Publicerad 2014-05-12 13:34:58 i Allmänt,

hej bloggen!
nu kommer det bli ett "tycka synd om mig" inlägg så ni vet det i förväg, för den här helgen har ju inte varit en av de roligaste kan jag säga!
 
För er som inte vet det har jag jobbat på hopptävlingarna på EQ hela helgen. Startade på torsdag kväll med att bygga hinder. Vi skulle börja 18, men banbyggaren var inte närvarande förens typ 18.30 så vi stod och vänta en halvtimme typ innan vi kom igång! Byggde två banor och sen ställde vi ut blommor till alla hinder. Vi var klara vid 23.00! Så tog typ 5timmar..
 
Red chezter i torsdags också. Red på en 8-volt över en bom och han lyckades faktiskt byta över bommen utan att vi hade "räser" tempo. Men han fick verkligen koncentrera sig ;)
 
På fredagen började tävlingarna 7.00 så jag och mamma var där 06.30. (Snälla mamma hjälpte till tors-fre så jag kunde få ihop mina 5 dagar) Och där var vi fram till 22 då tävlingarna var slut! 15,5 timme!!! Och självklart regnade det till och från...
 
Plus att vi var i stallet innan och släppte ut hästarna och fixade ordning till chezter. nu var jag så smart att jag gjort höpåsar till hela helgen på torsdagen, så det var klart i alla fall.
 
Samma sak blev det på lördagen, men då jobbade bara jag. Och det regna då med, men naturligtvis tittade solen fram en sådär lagom stund för att jag skulle bli som en svullen tomat i ansiktet. Kan säga att vind och sol är inte den bästa kuren för ansiktet! När jag gick upp igår var hela fejset typ svullet och det kändes som sandpapper över kinderna, näsan och kinderna var knallröda.
 
Så kom igår då. Gav mig lite sovmorgon och var inte i stallet innan. Jobbade från 06.30-19. Det regna i princip hela jävla dagen, och min påse med regnkläder och favoritstallmössa försvann mystiskt på lördagen så hade inga regnkläder. Men som tur var fick jag låna, men blev ändå blöt in på bara skinnet.... Sen blev det en snabbis till stallet och göra det allra nödvändigaste hos chezter. Skulle egentligen ha ridit men jag var så jävla sliten så det gick inte. Så han har vilat i tre dagar men idag ska vi rida lite i alla fall!
 
 
Men nu äntligen är mina 5 dagar gjorda!!
 
Men vill ni veta något mer "roligt"? Att eftersom det regna så igår så blev det fuktigt i fickan som min telefon låg i. Så när jag kom hem igår hade den fått knäppen! Lampan lyser på den och skärmen är helt svart. Men det går att ringa och smsa till den och jag kan svara när det ringer (får gissa var svara knappen sitter) men hör inte ett ljud när jag väl svarat men den som ringde hör  mig! Torkade den med hårblåsen igår och la den i en strumpa med ris men ingen förbättring idag. Torkad den med hårblås igen och la den åter i strumpan när jag gick upp idag. Men får nog inse att det är kört!
 
Så har alltså jobbat ca 50 timmar på 3 dagar, blivit av med mobilen och kommer antagligen få köpa en ny, blivit av med rengställ plus mössa. Men vadå jag har ju i alla fall anläggningkort värt 5000kr.. Ååå vänta en ny mobil lär kosta typ detsamma! Och utöver det har jag jobbat som en idiot och förllorat min mössa och regnställ.
 
 
Så min helg har varit bajs kan man säga. Och det blir ännu värre eftersom jag ska på arbetsintervju idag, och de skickade sin adress på sms. DET HÄR ÄR JU FÖR HÄRLIGT. Och så är det någon/några som ringer på min mobil stup i kvarten och lämnar även sms.... HAHA det har aldrig varit sådan rullians på telefonen förr naturligtvis! Skulle inte förvåna mig om det är fler arbetsgivare som ringer också... Det skulle stämma in så bra i den här röran!
 
Nej nu ska jag cykla iväg till stallet, utan musik som är så jävulskt tråkigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela