Jennifer Andersson

Mål 2014

Publicerad 2014-01-05 23:22:41 i Allmänt,

Med chezter:
 
 
 
- Få den perfekta känslan allt oftare och allt längre. När han kommer ner och blir ihop och rund i formen och man känner hur hela hästen rör sig under en i ett luftigare mer kraftfullt steg. När man är på exakt rätt ställe, inte för kort och spänd i formen eller för lång. Det där gyllene läget då allt stämmer och inget känns omöjligt. Då man känner att "wow" jag kommer aldrig kunna sluta rida! 
 
 
- Ha lättare att acceptera dåligare ridpass. Och kunna fokusera även mer på de bitar som gick bra, Jag har så lätt att hänga upp mig på ridpass då det gått dåligt. Och ju mer jag tänker desto mer har gått dåligt. Nu ska jag (förhoppningsvis) börja tänka att okej, idag var det något som inte var som det skulle. Sen fundera på vad det kan bero på. Hur jag red dagen före? Vädret? Var jag för otålig? Var chezter för pigg/trött för att fixa de krav jag ställde? Vad kan jag göra nästa gång för att det ska gå bättre? (Haha låter som det kommer bli mindre uppsattser framöver..)
 
 
- Fortsätta lägga ner en massa tid. Stallet kan ibland ta 5 timmar, oftast är det runt 3-4. Beror lite på vad jag gör. Men jag ryktar chezter före i princip varje ridpass. Jag stretschar han nästan varje dag, jobbar han i skritt en stund innan jag börjar värma upp han. Lägger ner tid på att få han varm innan jag börjar det "riktiga" arbetet. Låter han få skrittpauser när han inte riktigt orkar längre. Hatar att stressa runt, i stallet tar det den tid det tar!
 
 
- Alltid ha tålamod när jag rider. Ta ett steg i taget och inte bli irriterad om det inte känns bra från början.
 
 
- Lägga ner tid på skritt. Att försöka gå ut och gå med han en timme två gånger i veckan. En dag på hans "vilodag" och en gång på kvällen efter hoppträning.
 
 
(Kanske ska ta lite mer konkreta mål också haha..)
 

- Göra klockrena starter på 110
 
- Kunna landa i rätt galopp i alla fall 8/10 gånger..
 
- Snabbare byten ibland kan önskas
 
- Hoppa spikrakt över hindrena
 
- Debutera 120 under utomhussäsongen
 
- Tro på att vi klarar det
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela