Jennifer Andersson

Kroppen är körd..!

Publicerad 2014-01-07 19:49:50 i Allmänt,

Herremingudvadjagärtrött! Sitter på bussen hem nu efter ett skivstångsintervall pass med Corinne. Har ju inte tränat sedan före jul, eller om jag tränat en gång mellan jul och nyår.. Minns inte faktiskt. 

Men det var ett tag sen i alla fall, men jag lastade på stången som vanligt i alla fall. Den där stången höll på att bli min död flera gånger.. Det var tungt, jag blev till och med yr och illamående en sväng, blivit det en gång innan men då var jag lite förkyld.. 

Gick inte sådär jättebra med skivstången idag kan man då säga. Men tig ut hela kroppen ordentlig i alla fall! Jättebra tänkte jag, för innan nyår var sista delen lagom med intervallövningar. Ibland kändes de till och med för lätt men det var rätt skönt eftersom man kör slut på musklerna under skivstången.

Men nu så borde det inte heta skivstångsintervall längre, utan 2mördarpasssomärihoppsatta! Det var seriöst så inåthelvete jobbigt, det var 16 intervaller, kanske var 8 typ förut??

Inte bästa passet att börja med efter "vintervilan" haha! Sen var jag tvungen att till bussen också. Kommer bli ett kärt återseende av både duschen och soffan när jag kommer hem..

Brukar faktiskt gå helt okej att träna efter ett uppehåll, men då har jag ju fortfarande ridit typ 6 dagar i veckan och cyklat till stallet då och då! Så haft en helt okej grundkondition och fysik.
Men nu har jag ju inte ridit ordentligt på 2 veckor och då var det genast jobbigare att träna!

Så där är beviset, ridning är träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela