Jennifer Andersson

Gårdagen

Publicerad 2014-01-09 10:41:20 i Allmänt,

Igår då så red jag en väldigt glad och pigg chezter på fibern. Men han kändes jättefin då och då så känner att vi är påväg att hitta tillbaka efter vilan. Passa ha rätt bra igår att få vara på fibern, stor öppen yta där han verkligen kan "få plats" att röra sig framåt. Det känns mer rymligt och öppet ute på en stor fiberbana än i ett ridhus, det är ungefär det jag menar.
Red lite tempoväxlingar och sidvärtsrörelser, gjorde några byten och han blev fin ibland men oj vad stark han var i början! Mycket krut i den hästen nu.. Red lite lätt sits i galoppen först och då kom tåget fram, men efter att sedan ha jobbat han en stund så kändes det bättre.


Var även och körde spinningpuls igår med Emelie. Då har man en pulsklocka på sig som visar ganska exakt var du ligger i puls. Fanns 5 olika pulslägen. Inte ansträngande, något ansträngande, ansträngande, väldigt ansträngande. Och till sist jävligt antändande så man är uppe i maxpuls!


Nästan hela passet skulle man ligga någonstans på väldigt ansträngande delen. Den var rätt stor så man kunde ligga typ mellan 70-90% i puls) 

Jag låg på stadiga 86 nästan hela tiden, och det var viktigaste att man höll en stadig puls. 

Sen i "finalen" så skulle man ge allt man hade i 3,5min. Och efter typ 50min spinning är det inte mycket kvar av en kan jag säga! Men stod upp och trampa på som en idiot i alla fall. Låg på 93% av maxpulsen, och då är det jobbigt kan jag säga!..


Sen blev det handla på Coop (jättekul efter att man tränat, på med luvan)
Efter vi handlat blev det god kvällsmat hemma hos Emelie, det var vi välförtjänta av!



Och till sist blev det tre avsnitt sv supernarural med Corinne. Det var som schooby doo fast för ungdomar, ett monster för varje avsnitt så var lite halvt B... Men något man kan se på om man inte har något annat för sig typ ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela