Jennifer Andersson

Ett sent inlägg 2 gg!

Publicerad 2014-01-29 23:39:48 i Allmänt,

Hade skrivit massa på ett inlägg nyss. Och så försvann hela skiten så får börja om igen!! Flfkflfkcoofdlndns...!!!!

I alla fall. Söndag
Hopptränade på förmiddagen, var i stallet tidigare och släppte ut och dona runt. Träningen gick bra, mycket lydnad, gymnastik och lite teknik. Inga höjder utan fokus på perfektion på låga hinder. Gick bra och jag är nöjd!
Dona runt efter träningen också. Var i stallet över 6 timmar!

Sen på kvällen va jag med Corinne och vi åkte och köpte massa gottigheter. Måste säga att vitlöksbröd och räksallad är gooott! Kollade på filmen jumpers och spela kort, smidigt att vi bor på gångavstånd från varandra ;)

Måndag
På dagen vet jag inte vad jag gjorde.. Men på kvällen skulle det vara dressyrträning med chezter. Men det blev det inget med eftersom han hade särat på sin tredje framsko! Så från och med nu får han antingen ha 4 brodd eller inga alls! 

Tisdag (igår)
Igår blev det snurr på hjulet på allvar! Hade bara 2 saker inplanterade. Arbetsförmedlingen på förmiddagen och Hovslagaren skulle komma på kvällen. Så efter mötet på arbetsfördelningen sökte jag lite jobb och kolla film. Tänkte ta stallet samtidig som Hovslagaren på kvällen. Men så ringde folket från eq och undra om jag ville med på en föreläsning med Mia Törnblom om självkänsla. Och jag ville jättegärna med så sa ja och tänkte att allt löser sig säkert så smidigt så! (-.-') 

Så fick dra iväg till stallet fort som satan och fixa ordning allt, åka hem och direkt börja fixa till mig. Sen ringde dem som har stallet mitt i allt och undra om jag kunde ta in hästarna för de var dåliga.. Så stress iväg till stallet igen och få in djuren! 

Sen köra mot stan och försöka få tag på Hovslagaren samtidigt, fick ett svar tillslut så hon visste att jag inte skulle vara i stallet när hon kom. 

Kollade på föreläsningen och den var så jäkla bra! Lite fakta kan jag dela med mig av:

-95% av alla tankar du tänkte idag tänkte du igår också 
- vi fattar mellan 2500-10 000 beslut om dagen

Sen sa hon såklart mycket mer men orkar inte gå igenom allt.. 

Dagen lärdom- har man häst är det väldigt svårt att göra spontana saker, om man inte har turen att stallet är klart innan grejen dyker upp. Det sög ju...

Kan meddela också att jag fick världens förkylning också på kvällen som sitter i fortfarande..




Onsdag
Idag då tog jag ut hästarna på morgonen och jogga chezter en sväng i ridhuset (även fast jag trodde jag aldrig skulle kunna komma upp ur sängen under natten, så bra mådde jag..) 

Sen kom Corinne över och stanna tills sena kvällen ;) hon är också sjuk så vi behövde inte känna att vi smittade ner varandra i alla fall! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela