Jennifer Andersson

Bevis!

Publicerad 2014-02-04 09:37:34 i Allmänt,

Provade ju att rida med det nya tränset igår. Och tror ni att det var skillnad? Svar JA. Tränaren var rätt fascinerad och tyckte det såg jättemycket bättre ut än sist! Till och med mamma såg skillnad!! 

Men bytte ju också bett förra veckan, men det gjorde inte direkt någon skillnad. Han verkade trivas lite bättre just nu med det bettet men själva ridningen var den samma.

Så ni som tror att jag bara inbillar mig att de tränsen funkar bättre, HUR kan det då komma sig att hästen alltid är mer avslappnad och går allmänt bättre varje gång jag använder ett sådant träns? 

Chezter är så mycket mer avslappnad i hela kroppen när han har ps tränsen. Han är ju rätt så spänd av sig nu och speciellt i nacken. Så att använda träns som ligger och trycker gör ju inte saken bättre! Ps tränsen är ju anatomiska så de ska vara bekväma för hästen att ha på sig. Och chezter blir mycket mer harmonisk och taktfast, spänner sig knappt alls och är allmänt fin att rida!




Fick ju ett extra pannband eftersom jag fortfarande inte fått det jag ville ha.. Men den som väntar på någon gott väntar aldrig för länge.. Eller?

Sen fick jag även en liten burk med hästgodis, en tränspåse och läderbalsam!


Jag tog en massa bilder men nästan alla är mystiskt borta.. Dret telefon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela