Jennifer Andersson

Hopptränat med Chezter idag

Publicerad 2014-08-10 15:48:24 i Allmänt,

Gick rätt bra. Prova det nya bettet igen och tror det kan funka riktigt bra när det är mer "inridet". Värmde upp på en låg linje där jag växlade mellan 4-5 språng emellan. Gick jättebra! Sen tog vi en till lite lägre bana med snäva svängar hit och dit, funka också rätt bra. Blir lite problem när han inte har lust att byta galopp men ibland blev det bra och ibland inte. Han har ju problem med att byta galopp så när man är "mitt i en bana". I vanlig ridning funkar det men när man hoppar spänner han upp underhalsen och hänger sig i handen när jag ber han byta osv..

Hoppade sen en bana på 8 hinder typ med kombination, linje och olika långa vägar. Gick både bra och dåligt. När han kom ihop ordentligt kändes det kanon, då är det inga problem, då har jag ett bra tempo och allt stämmer! 
Bara att jag har väldigt svårt att få han så ihop jämt eftersom allt han vill är att bli längre. Men får jobba för att hitta "gummibandet" i honom HELA PASSEN. Ska även prova att rida med graman ibland, för nu blir det så mycket slit och bråk hela tiden. Har jag en graman behöver vi inte krångla så mycket!

Sen ska jag inte ha den jämt men kan vara bra att ha ibland. Kanske bara när man värmer upp beroende på hur den fungerar. 

Mamma filmade en massa, men fattar inte hur man får in dem här! Så kanske kan printa några bilder istället och lägga ut sen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela