Jennifer Andersson

Hår, frisyr, kort, långt, vanligt, annorlunda, färgat, naturligt, slingor, vanliga färger, regnbågsfärger, raka, klippa, stajla

Publicerad 2014-08-20 16:33:42 i Allmänt,

Så är jag där igen. Mitt hår, min frisyr.. Jag har ju sagt att jag vill fortsätta med det jag har nu. Kort ena sidan, sen längre bak för att sedan "växa ut" på den andra. Men chanserna att det kommer växa ut och bli så långt som jag vill ha det är ca 1%.. Och inan det har kommit ut har det gått 10år, minst.

Och när tänker efter trivs jag mer att se mig själv från den korta sidan. Ni vet när man står vid spegeln och ska sminka sig eller tvätta ansiktet osv.. Jag vill ju hellre se den korta sidan än den "långa". Visst kan den långa också vara fin men då måste jag platta osv för att den ska se bra ut. Den kan aldrig se fin ut naturligt!

Så nu är jag 80% säker på att jag ska skaffa mig en kort frisyr. Mitt hår har inte kvalitén att bli långt, så är det bara. Det att bara en massa pengar och energi att försöka. Så här kommer mina tankar om nästa revolution angående mitt hår: (revolution nummer 22 eller något sådant tror jag)


(Haha tog typ 10kort innan denna, vet inte varför jag har så lätt för att se drogad ut på kort..)


Ja såhär ser det ut just nu... Mer eller mindre! Ni ser att det längsta är typ genomskinligt..

Så nu vet ni utgångsfasen så att säga..

Då börjat jag spåna (säger man så?!) mina idéer: 

Jag vill inte ha något sådant här. Jag känner mig mest som en tant då, nej det kan inte vara så platt. Och jag vill inte vara blond igen. Tycker det förstörde lite när jag började ha kort hår, eller så var det just min blonda färg som jag inte tyckte passa.. Enligt mig ska man ha lite mer "synlig" hårfärg när man har kort hår. Man kan ju fortfarande vara blond men kanske att man lägger slingor eller har väldigt ljust eller mörkt.. Jag vet inte, har man en frisyr som sticket ut måste färgen hänga med om ni fattar vad jag menar. 



Den här har jag kollat på förut. Jag tror inte håret i sig är då kort utan här krävs mycket stajling, vilket jag inte vill behöva hålla på för mycket med.. Annars tycker jag den är rätt snygg men tror mitt hår inte är tillräckligt tjockt för att det ska se lika bra ut!



Den här är ju jävligt frän! Men tror också att det blur mycket stajling och det kommer jag inte orka göra varje dag, så frågan är hur det skulle se ut när jag inte fixa det?! Så blir nog inge med den här heller..


Den här gillar jag rätt mycket faktiskt. Kanske inte lång lugg och ingen "flamma" på toppen. Men aj något åt den här stilen skulle jag vilja ha!


Om man mixar bilden över med den här tror jag att jag har just min frisyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela