Jennifer Andersson

Första hoppträningen inomhus (jag är så kritisk..)

Publicerad 2014-08-20 00:39:12 i Allmänt,

Idag (igår eftersom klockan är över tolv) så var första hoppträningen inomhus eftersom det regnar även när det är sol just nu..
Det gick bra, körde bana med linjer och bågar. Fick korrekta jämna galoppsprång. Men har svårt att vara helt nöjd över dagens träning även fast jag borde vara det..
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga var fel, han känns för hängig i handen och lite för lång. Sen är det svårt att hålla galoppen igång inne, det blir lätt undertempo. Sedan att landa i rätt galopp eller byta är ju också en grej som inte alltid funkar..

Men egentligen så var det bra, jag hitta mina avstånd och fick så många galoppsprång mellan linjerna och bågarna jag skulle ha. Det känns inte likadant ute och inne, varken för hästen eller en själv. Inne kommer hindren fortare och man har väggar som bromsar upp åt en. Det är annorlunda och egentligen så borde jag vara helnöjd över träningen. Visst finns det saker vi måste jobba mer med. Men det var första inne och det är inga "stora" saker som inte fungera, helheten var bra! 
Men det är så typiskt mig att inte kunna släppa de saker som inte funka. Men nu ska jag lista saker som jag är nöjd med:

- hitta bra avstånd
- fick jämna galoppsprång på både linjer och bågar
- kunde rida på ett extra galoppsprång och han lyssna superfint
- hade överlag ett bra tempo
- även fast han landa i fel galopp så kunde vi ordna upp det inför nästa hinder
- kunde rida hela banan på ett bra sätt även fast han kändes stark


Så jag är allt nöjd och tycker att det gick bra på träningen! Fick ju faktiskt en väldigt bra känsla stundvis och för att vara första inne var den kanon

Sen när jag kom tillbaka till stallet såg jag att drummelhästen hade trampat lite på sin framsko.. Så skickade ett sms till Hovslagaren och undra om hon kunde komma ut någon dag. Chezter ska ju ändå ta det lugnt imorgon så var ju ingen panik. Fick svar att hon kunde imorgon, sen kom ett sms vid halv 10 ikväll att hon hade varit där redan och fixat skon! Vilken speedservice! Så nu kan jag gå en promenad med hästen imorgon som jag tänkte mig




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela