Jennifer Andersson

helgens tävlande

Publicerad 2013-09-01 20:48:43 i Allmänt,

Är så himla nöjd med helgens klasser! Nollade 100 båda dagarna, kändes så himla enkelt. I lördags blev både jag och chezter lite snopna, var det allt? Kändes mest som att vi hoppa fram lite innan "allvaret." Ångrar mig nu i efterhand att jag inte hoppa 110 båda dagarna. Men det kommer ju fler gånger!
 
Idag gick det också riktigt bra, nolla som sagt 100. Hade pytte lite sämre avståndsbedömning tyckte jag i dagen 1m klass (kom lite nära på 1:an annars bra på alla hehe) Men tog då och satte ett lite högre tempo så det inte spelade någon roll hur vi kom, vi klarade allt lätt ändå. Fast när jag får ett bättre tempo hittar jag avstånden också bättre så det blev win win!
 
Inför 110 var jag rätt nervös, men tyckte inte hindrena kändes höga alls. Har ju inte tyckt att ens 120 ser så högt ut nu på sista tiden men var nervös för att det skulle se annorlunda ut när jag visste att JAG skulle hoppa det. Men det såg som tur var fortfarande lite lågt ut haha.
 
Framhoppningen gick kanoners, bra tempo, avstånd och rytm. Så hade med bästa känlan in på banan. Och den rundan som blev! Bästa på hela helgen tycker jag. Allt satt, kom bra på vartenda hinder. Lite stort på 8;an men red för det och chezter hoppa galant över! Tyvärr föll bommen på sista hindret i bägge kombinationerna.. Han nuddade lite fint på oxern ut i första och i den andra hade de tydligen mätt fel så det var ca 1/5m flör kort så drog med bommen från räcket.. Men visste att det var kort så tyckte jag korta upp han in mot kombinationen. Men kunde kanske kortat upp han mer mot kombinationerna, och lagt spöt lite fint på halsen när vi hoppa ut så han skulle blivit lite kvickare. (Det är ju alltid något man kunde gjort hela tiden, right?..)
 
Men då vet vi i alla fall vad vi ska träna på, studs, kombinationer och serier osv. Kvicka snabba ben!

Fick med mig fotografer båda dagarna så ska försöka få ut lite bilder snart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela