Jennifer Andersson

Äntligen!!

Publicerad 2013-09-27 06:57:14 i Allmänt,

Alla 5 nätter gjorda!! Herregud så skönt, inte det roligaste att jobba såhär mycket egentligen. Man får älta hela tiden att det ger pengar, jag tog faktiskt bort kvällen i onsdags så jag kunde vara hemma lite. Men annars så var jag lerig på kvällen senast i LÖRDAGS. Lördags?! Och idag jobbar jag kvällen så det blir att jag varit ledig en kväll på en HEL VECKA. Lite surt känns det menmen snart slut på kvällsarbete så. En månad kvar typ. Är i alla fall ledig lördag, sen natten från 00 på söndag. Usch vad mycket jobb det blev skrivet nu men det har varit större delen av allt jag gjort så..


Men på häst fronten så har det gått rätt så bra. Hoppade i onsdags och det kändes lite halvdant, var rätt kallt och chezter blev som en livlig valp som bara vill skutta omkring i sin lilla värld hehe. Nä men inte bästa hoppningen blev det inte men får helt enkelt se till att göra det bättre på söndag.
Igår red jag bommar vilket gick bra, inomhus då och chezter är inte 100 på att det inte flyttat in en vargflock där under sommaren. Det är det största irritationsmomentet med chezter tycker jag, när han ska fjanta runt och titta på allt och inget. Knepet är då att man ska klappa han på halsen, leda lite med tygeln, säga "bra" så fort han kommer ner lite mer i formen osv. Dalta men på ett rätt bestämt sätt helt enkelt. Fast egentligen har jag bara lust att flippa ur när han för 100000000 gången vägrar gå normalt förbi samma hörn som han har gått förbi i hela sitt liv i princip. Nej upp med huvudet och spänd som en ko, en ful ko. 

(Som ni kanske märker blir jag mer lätt irriterad efter att jobba flera nätter, sömnbrist gör inte mitt humör till det bästa)

Nä men pollen har allt skött sig, blir bara lite livlig och yster nu när kylan kommer. Idag ska han få gå lite i skogen och ta det lugnt men lugnt vet han nog inte vad det är just nu så vi får väl se vad som blir. 


Sen när jag kommer hem från kvällen ikväll ska jag bara NJUTA AV AV ATT VARA LEDIG!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela