Jennifer Andersson

Vart tar alla vägen???

Publicerad 2013-10-26 17:37:47 i Allmänt,

Jag är i princip fast i mitt eget hus.. Eftersom alla verkar vara iväg och då är det svårt att kunna åka iväg och hitta på  något när man inte har någonstans att åka! Antingen är de utomlands, 10000 mil bort, jobbar, har annat planerat osv. 

Och det är ju egentligen saker jag behöver göra. Har lite presenter att inhandla exempelvis, men stan är stängd så det går inte. Behöver köpa stallpellets till hästen, men har för det första ingen bil så även om det hade varit öppet hade jag inte direkt kunnat slänga på en massa påsar på packethållaren! (Som ändå är trasig, ihop med stödet som är av, och korgen är mer fyrkantig än någonsin. Ja min cykel har genomgått endel tydligen). Och den mest betungade argumentet till att inte åka och handla är att mamma åkt med min plånbok till Malung.. Inte ens min plånbok är hemma! -.- 

Så det jag har störst lust med nu är att åka in till stan och shoppa och strosa runt med någon rolig människa, men det är ju omöjligt att få något av det så här är jag. I mitt hus, helt ensam, sen typ kl 1. Det är 4 timmar och 20min.. Jag har inte haft något att göra på 4 timmar och 20min. Det jag har gjort är att ätit mat, sett på grey's anatomy (3 avsnitt) och ätit en hel ben och Jerry.


Nu bara måste jag göra något, så fick faktiskt tag på tremening som ha gjort högskoleprovet idag och var tydligen rätt sliten, men jag tänker i alla fall dra med henne på en promenad haha. Sen får vi se vad som händer, traska ner till Coop och handla, kolla till hästen och kanske gå med han. Det här med att ha ledig tid tar på en..



Och till dagens ridpass:

Red i ridhuset eftersom det regnar jämt nu. Flyttade mycket in/ut bakdelen i alla gångarter. Red över en galoppbom i galoppen ett tag och gick riktigt bra. Sen red jag "klockan". Men med 3 bommar och 4 steg mellan. Kunde göra både 4-4, 5-5, 4-5, 5-4. Så det gick bra! Han var sitt gamla jag igen idag också, jättefin att rida. 

Går även redan bra i nya stallet, idag ställde han sig direkt och åt hö i hagen, hans granne hatar han inte längre. Tvärtom gnäggar hon när han är borta! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela