Jennifer Andersson

Shopping gör en glad

Publicerad 2013-10-03 20:39:16 i Allmänt,

Var med mamma i Örebro idag. Åkte typ 07 och var hemma vid 16. Shoppade i mängder. Hade som mål att köpa en vinterjacka, skor och en present till världens bästa tremening som fyller år idag (men hon får den imorgon på "kalaset"). Jag lyckades köpa en jacka och present, men även fast vi va inne i kanske 5 skoaffärer hitta jag bara ETT par skor som jag tyckte var helt okej. Men de kostade 1200kr och SÅ okej var dem inte. Så jag kommer få gå runt i lillebrorsans avlagda Nike skor eller mina vita totalt söndergådda skor ett tag till. Ni kanske minns bilden jag la ut där en sko hade blivit helt sne? Det är dem jag har fortfarande! 

Men köpte annat som också var välbehövligt! Men kan säga att det är tur jag inte shoppar oftare, tror senaste gången var i början av sommaren? Eller innan sommaren? 

I alla fall kom hem med två myströjor, från en affär som inte finns här i Karlstad men som jag tycker jättemycket om! Den hette new yorker och borde komma hit med tycker jag..

Sen jackan då, och 5 olika doftljus med text, tog och hämtade ut allergimedicin, köpte krimskrams, ett "roligt" kuddöverdrag. Och en mössa och en halssak. Och presenten, och en choklad från lager house, deras choklad smakar som julkalender choklad, muummmms!

Sen åt vi lunch på en kinaresturang, det var buffé för typ 90kr. Och de hade ALLT! De hade sushi, friterat, osv. Allt var med på buffén, riktigt bra restaurang!


Sen åkte vi ju hem då da. Åkte till stallet och konditionsträna chezter på fibern. Gick riktigt bra! Jäklar vilken energi han har, började med att trava fram lite och han kändes fin.

Sen var upplägget detta;
- 1 lugnt varv i galopp i båda varven, sen en kort skrittpaus 
- 3 galoppvarv i båda varven, längre skrittpaus emellan. Sen så fick han skritta ordentligt innan den sista delen.
- 4 galoppvarv i bägge varven, skrittades emellan

Sen fodrade jag och greja när jag kom tillbaka, och nu sitter jag och väntar på två dryga vänner som skulle varit här för 35min sedan. Tur det inte alltid är jag!







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela