Jennifer Andersson

saker ni kanske inte visste om pollen:

Publicerad 2013-10-13 23:26:23 i Allmänt,

- Chezter är inte direkt tittig på hinder, han hoppar typ allt jag styr mot. Men rider man förbi hinder utan att hoppa något är det ibland en annan femma. Då är de helt plötsligt väldigt konstiga, hinder man inte får hoppa?! Hur fel som helst. De måste inspekteras noga. Och rider man runt bland hinder utan att man ska hoppa är han ändå fast beslutan att tillslut måste jag ju styra mot ett, så han kan gå beredd hela passet och väntar på att jag hastigt och lustigt ska sluta rida skänkelvikning och styra rakt mot en oxer på 110. Är man hopphäst så är man antar jag..
 
- Om jag gör iordning Chezter i boxen har jag den nästan alltid helt öppen. Han står där han står i alla fall. så slipper man öppna och stänga stup i kvarten när jag ändå alltid är kvar i stallet.
 
- Chezter gillar att ställa sig i dörröppningen och titta ut när man tränsar. Då kan han kolla ut och stå redo att gå ut på samma gång!
 
- Chezter dreglar ner sin mat så mycket att den nästan är grötig på slutet.. mums
 
- Om man berömmer han mycket så går allt mycket enklare och bättre! Som när vi klippte han nu stod jag och klappa han hela tiden (som om han vore någon jättebäbis, vilket han var då hehe) och vips så kunde vi klippa hela halsen också! Samma sak i ridningen, ger man beröm så slappnar han av bättre och går i fin form och blir inte spänd eller irriterad på mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela