Jennifer Andersson

Roligt ridpass

Publicerad 2013-10-11 19:32:10 i Allmänt,

Idag blev det ridning på fibern, får passa på att försöka vara ute och rida nu medans det går! Inte alltid man hinner det innan mörkret kommer och snart är ju vintern här och det blir ridhus 24/7..
 
Red lite travbommar på en volt, så de låg i en solfjäder. På det viset behövdes inte avståndet ändras utan mätte ut så det var normalt i mitten och så kunde jag komma längre ut på bommarna om jag ville ha ett längre avstånd och längre in ifall jag ville korta upp han. Gick jättebra faktiskt! Han jobbade på jättefin.
(Sommar.. de va tider de)
 
Sen körde jag lite basik galoppbommar, fast hade en "tunnel" innan/efter en bom för att ha han 100% rak. Behövdes kanske inte men tror det är bra att trimma med ibland! Gick helt okej det med, fick en fin känsla oftast.
 
Har precis tagit kuren vid hornen och kollat in kils resultatet..Bara så ni vet så var jag aldirig där... Jag tänker nöja mig med de övriga som var under sommaren. Resten kan gfthtyjtjrykuiukoi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela