Jennifer Andersson

Hoppträningen igår

Publicerad 2013-10-21 22:38:20 i Allmänt,

Vi började med att rida över 4 galoppbommar på volt, sen vid ena långsidan ökade vi galoppen för att sedan ta tillbaka och gå in på en liten volt. Vid den andra långsidan red vi upp rakt och flyttade hästen ut till spåret igen. Chezter sätter vinterpäls nu vilket får han att bli lite "knaklig" att rida, men det kändes bra ändå. Både han och jag gjorde det vi skulle.

Sedan red vi in på en krysstuts, ett steg till ett räcke. Kom bra in varje gång vilket kändes bra, hoppade den ändå några gånger ensamt och sen på slutet när allt blev en bana. Vi hoppade även rätt rakt och inte lite åt höger som är vår "stora svaghet". Var nog den delen som kändes bäst under träningen.

Sen började vi hoppa lite bana. Gick ganska bra det med, men kändes inte som att vi var helt på topp varken jag eller chezter. Fast det blev ingen direkt stor miss eller svacka. Allt flöt ändå på hela banan runt, även fast jag har en känsla som säger att det kunde varit bättre. Lite bättre tempo och lite bättre sits från min sida. Menmen alltid är det något man ska förbättra, det är väl tur det så man kan komma vidare och bli bättre.


Nu får ni inte skratta åt min fina bild på banan vi red, jag sitter vid mobilen och orkar inte ta fram datorn och göra något bättre haha. Men ni fattar väl hyfsat i alla fall, de fyra på rad är de upphöjda galoppbommarna. Sen så står inte hindren riktigt där de ska men visst är det rätt bra gjort för att vara gjort på mobilen? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela