Jennifer Andersson

Hästen installerad

Publicerad 2013-10-25 22:00:05 i Allmänt,

I nya stallet. Har gått bra ändå. Igår red jag ju iväg och red på eq först, ett ordentligt dressyrpass som gick rätt så bra, därefter gick jag helt enkelt upp till nya stallet. Hans granne var lite arg på han igår haha, pep och sparka. Men idag gnägga hon glatt på honom så det blir nog bra!
När han gick ut idag fick han ha boots+benskydd på sig. Tänkte att jag var töntigt överdriven men de behövdes! I alla fal i början. Han blåste som en roligt drake över hela Hammarö och flängde runt en stund, men sen lugna han sig och börja beta i alla fall och han var fortfarande hel när han kom in.

Red sen på kvällen, två plank med 16m emellan (4 galoppsteg) varierade mellan 4 och 6 och det gick bra. Sen var det ett plank som låg vid medellinjen så man gick på båge, där stegade jag inte men var antingen 4 fram eller 5 lite tillbaka. Bra när man både får rida på känsla och det som det ska va eller vad man ska säga. Marielle och Ninni hänge med också.

Han kändes stel att rida idag, stum i munnen och lång.. Fick en rätt dålig känsla även fast det funkade rätt bra på bommarna. Men det är ju så mycket för han nu, han har ju säkert gått och spänt sig under natten och dagen, så får ta det som det blir antar jag. 

Det som stör mig lite är att han inte sa något när vi var i Nora, då bara fann han sig direkt.
Men när vi flyttar 500m DÅ är det så läskigt som det kan bli! Herregud ett stall med 3 hästar till.. I Nora var det 25! Ibland fattar jag inte hur han tänker.. 

Bilderna från nya stallet lovar jag kommer imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela