Jennifer Andersson

Fixardag i stallet

Publicerad 2013-10-18 21:56:26 i Allmänt,

Idag har varit en sådan dag då man bara känner för att gå runt och greja i stallet. Ingen stress eller måsten, bara greja runt. Så började med att mocka ur hagen åt chezter, så nu är allt höspill borta. Sedan mockade jag chezters, Sveas, rivas och Alfons boxar. Sen tog jag in havresäckarna som kommit (30kg•4, så nu har jag fått lite styrketräning idag) och till sist tog jag och Fillan in nästan en hel höbal. Sen blev det en uteritt ihop med Fillan, så härligt när man bara kan gå ut och ha kul och känna att hästarna är lika glada som en själv! Chezter vilade idag då jag tyckte han inte kändes 100 igår, men syntes inget idag när vi sprang med han så den jäkeln lurade mig igår med att tygelhalta (som jag hade lite på känn att han gjorde). Han gör det extremt sällan, typ bara om han blir extremt tittig på något. Så när han gör det i en annan situation så blir jag osäker. Och då känner han att jag är osäker och fortsätter i samma stil. Vad är det för häst som fejkar förkylning efter att ha stått 10min på gången eller tygelhaltar bara för att det hänger ett täcke på sargen? Det finns ju hästar som är mer normala kan man säga.. 

Men imorgon ska det ridas! Antagligen småhinder på fibern men vi får se vad som blir tillslut. Planer håller ju inte alltid. 

Sen blir det även att shoppa lite imorgon. Så ska till granngården, Ikea och hööks. Så är det alltid, 9,9/10 gånger är det hästen som ska ha saker.. Får köpa mig något roligt imorgon också annars är det bara FÖR orättvist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela