Jennifer Andersson

Bra ridpass

Publicerad 2013-10-10 22:02:24 i Allmänt,

Chezter var jättefin idag. Började med att låta han gå på halvlång tygel i traven i kanske en kvart tills jag kände att han började bli varm i kroppen och smidigare i sina rörelser. När han längde steget, frusta och var lättare att runda till på volten osv. Plockade upp tyglarna efter det och red mindre volter på ena långsidan, öppna/sluta på andra och övergångar på kortsidorna. Sen när det verkligen släppte red jag bara ett varv runt fyrkanten eller stora volten. Då kunde jag vara i princip helt stilla och bara ge beröm, funkade jättebra och han slappnade av bättre när han fick ta korta "breaks". Började på samma sätt i galoppen, längre tygel och låg form och bara låta han rulla på tills han kommit igång. Sen övade jag mycket byten och förvändgalopp, gick jättebra och han var blixtsnabb på att byta och inte lika på när jag ville att han skulle fortsätta ut i förvänd som han ibland blir. Drog det ett steg längre också och red upp i galopp längst medellinjen och försökte ha honom rak. Gick ganska bra, visst han ville byta ibland men fick till det ett par gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela