Jennifer Andersson

Bra helg

Publicerad 2013-10-06 21:27:50 i Allmänt,

Nu är snart helgen över, känns sådär att komma in i vardagen igen. Har svävat lite över marken i helgen, tryckt ner all skit och glömt att det finns. 

I fredags var jag och provjobbade på mitt extrajobb som jag kommer ha efter posten. Ska jobba på equality line på lagret, packa ordrar till kunderna. Gick runt med en kartong på en vagn och blippa saker med en skanner, sen är det olika gångar (från a till y) så det kändes lite som att handla i en mataffär fast man handla inte mat utan roliga hästsaker, och jag handla ju inte till mig.. Men lite av lönen kommer säkert gå till saker från jobbet, om de är bra eller inte ska man kanske inte fundera över hehe.
Chezter fick en skrittpromenad på en halvtimme.

Sen på kvällen åkte jag till tremeningen och hade det roligt, hon fyllde ju 20 så vi var ett gäng som åt tacotårta och hade så skoj så.

Lördagen var helt fullspäckad. Tog en sovmorgon som inte hänt på kanske 10 dagar eller något. Sen iväg till stallet, red lite bommar ihop med Fillan. Red Svea lite på banan hemma också, sen iväg till krk och kolla när Anna tävla Alfons. Sen hem igen, duscha och göra iordning sig på typ 20min, iväg till föreläsning+middag med sportryttarna. Väldigt rolig kväll det med.

Idag då så hade jag morgon och ut i stallet så ingen sovmorgon, sen hoppträning. Gick sådär, finns endel att jobba vidare med. Men gick väl helt okej.
Sen var jag med Fillan när hon hoppa och filma lite, hon hjälpte ju till när jag hoppa så då hängde jag me henne också. Take and give säger man eller?;) var ju ett tag sen hon hoppa riva men tror allt riva var rätt nöjd över att ha matte i sadeln igen, för oj vad hon såg lycklig ut! 

Sen blev det att käka upp det som fanns kvar från middagen igår, gött med "finmat" tre dagar i rad ;) 

Och nu är jag hemma från stallet, chezter har fått en promenad på ca en halvtimme i mörkret. Ganska mysigt faktiskt! Han verkar uppskatta promenaderna för han ser väldigt nöjd ut. 
Pyssla runt i stallet i nästan en och en halv timme innan jag kom hem igen. Nu blir det soffan en stund och sen blir det väl att sova antar jag, bara att alla tankar kommer som på beställning när man ska sova.. Tror John blund inte fattar att han ska komma med sömnpulver. 



Kommentarer

Postat av: Fillan Höglund

Publicerad 2013-10-09 14:43:35

Tack för hjälpen i Söndags ;) Världens bästa Riva <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela