Jennifer Andersson

Träningen (dressyr)

Publicerad 2013-11-26 22:46:39 i Allmänt,

Fick en riktig "aha" upplevelse på träningen igår. Chezter behövde tid på sig att förstå varför det inte kom fram några hinder och varför det var en massa dressyrpollar överallt haha. Nä men han va lite spänd och tittig men tycker ändå träningen gick ganska bra, trodde det skulle gå värre, mycket värre


Johan prata mycket om att rida i varje steg. Märkte att jag kan haka upp mig på att exempelvis formen är för hög och sedan är det bara formen som jag jobbar med. Istället för att fortsätta jobba hela hästen hela tiden och använda varje nytt steg till att få det att kännas bättre än det gjorde i det förra. Varje nytt steg ska bli en ny och förbättrad version av det gamla. (Det kom jag på, det satte saker och ting i nytt ljus). Då red jag hela tiden framåt och fick en jättefin känsla ibland!

Vi red lite förvänd galopp. Och jag visste redan att chezter antagligen skulle vilja byta eftersom vi oftast byter. Men lyckades behålla den förvända galoppen varje gång. Och jäklar när vi gick i höger förvänd. Det var ett riktigt styrkepass för chezter och han kändes grymt fin! När han väl fick skritta var han rätt sleten lilla skrutten ;)

Sen red vi lite öppna och sluta, det är något vi kommer få jobba vidare med. Men några gånger blev det ett bra resultat, så vet vad jag ska sträva emot. Red även sluta diagonalt vilket jag inte gjort på väldigt länge men fick en okej känsla oftast. 

Så dressyrträningar kommer det bli fler framöver, spännande att se hur det blir att hoppa efter några träningar. Om det blir någon större skillnad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela