Jennifer Andersson

Sent inlägg är bättre än inget

Publicerad 2013-11-20 23:14:27 i Allmänt,

Skriver lite snabbt här då. Kan ju börja med bion igår som var väldigt bra. Ettan har man ju sett och den är också bra, tvåan var lite i samma stuk som ettan men med mer motgångar. Och lite mer känsloladdat skulle jag vilja säga. Mer säger jag inte! Vi var hemma strax efter tre på natten, så trodde jag skulle sova som en stock rätt länge. Men vaknade faktiskt vid 10 och kände mig helt utvilad så gick upp!.. Haha inte normalt.. 



I alla fall skulle jag och Corinne träna skivstång vid 12, men Corinne "hann" inte (för hon sov) så vi gick på step vid 5 istället! Det var rät roligt, fick tänka väldigt mycket. Många olika steg med armar och ben osv som skulle slås ihop.. Men hade väl hyfsat kläm på det och att träna motorik är aldrig fel!


Chezter hoppade jag lite i ridhuset idag. Eller ja, vi hoppade två kryss på typ 60 på båge och en sockerbit på medellinjen. För att öva på att byta galopp över hindret och inte efter. Ibland gick det klockrent och ibland inte.. Men gick helt okej ändå, bara att tjata vidare helt enkelt. 

Hade även två galoppbommar med två steg emellan på kortsidan, så man kom direkt ur sväng in på bommen. För att öva på att få med hela hästen ur svängen eftersom att jag ibland inte lyckas komma ur sväng för jag har inte ytterbogen med mig eller hästen bara böjer halsen.. Och det funkade bra! 


Sen la jag ihop alla tre sakerna; kryssen, sockerbomben och bommarna. Det gick rätt bra också, så det var ett helt okej pass idag.


Nu ska jag läsa lite eragon innan jag går och lägger mig, så godnatt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela