Jennifer Andersson

Ridning och träning

Publicerad 2013-11-12 22:39:59 i Allmänt,

Igår fick chezter gå ett ganska lugnt pass i ca 35min, gick ganska bra i början men sen blev ridhuset helt plötsligt smockat, som tur var så var jag nästan klar så trava av han lite snabbt. 

Idag fick han gå ett vanligt dressyrpass. Får inte den där "wow" känslan just nu i dressyren, speciellt inte i vänstergaloppen! Måste komma på något att hitta på för att få det att släppa igen..

Igår tränade jag och Emelie spinning en timme. Var väldigt jobbigt! Sen körde vi lite mage och rygg innan vi åkte hem.
Idag fick det räcka med att rida och cykla fram och tillbaka till stallet.


Resten av veckan för chezter ser ut såhär:

Onsdag- lite småhoppning
Torsdag- jogga
Fredag- skritta
Lördag- markarbete
Söndag- hoppning 

Själv ska jag träna kombinerad skivstång och stepp med Corinne imorgon, och spinning intervall med Emelie på torsdag. Då har jag ju tränat 3gg den här veckan vilket känns lagom, rider ju ändå 6dagar i veckan och cyklar endel till stallet så får motion i vardagen också. Men kanske kan få till ett pass på fredag med??? Vi får se!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela