Jennifer Andersson

Dålig motivation

Publicerad 2013-11-18 09:24:55 i Allmänt,

Till bloggen just nu. Så får se hur bra uppdateringen blir framöver.. 

Förra veckan fick jag i alla fall in 4 träningspass, 2 spinning, 1 skivstång och 1 gympa. Så är väldigt nöjd med det.

Chezter fick en promenad på torsdag då han blev klippt, och fredagen fick han vila. Tror det kan vara bra att ge hästen ibland 2 lugnare dagar på raken så de verkligen får tid för återhämtning, brukar ju oftast bara bli en dag men tror det kan ha gjort gott! 

I lördags trimma jag lite på två galoppbommar en stund, det kändes rätt så bra men red inte så länge eftersom det var träning igår.

Träningen gick rätt så bra. Var mycket lydnad och lite gymnastik i början och det funkade fint, men sen när vi skulle hoppa bana blev det svårare då han skjuter iväg högerbogen och jag har svårt att lyckas få med den ibland. Vilket leder till att vi inte hinner komma ur svängen ibland och även bågar kan vara svårare att rida på..

Men känns ändå som att vi ha börjar hitta det mesta nu, det är skönt att det är mer småsaker att slipa på nu!




Corinne och jag gjorde tacotårta i fredags, blev jättelyckat! Man bara åt och åt haha, tur jag börjat träna! Sen såg vi på the lone ranger (den nya med Johnny Depp, eller tror det är den nya för gammal är den inte riktigt än.. Eller?)

Den var i alla fall inte ALLS så bra som jag trodde.. Den var rätt b faktiskt :/ visst den var väl sevärd men inte alls någon höjdare, helt okej men inte mer än så.. Så det var synd för trodde den skulle vara jättebra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela