Jennifer Andersson

Stallet

Publicerad 2013-05-20 13:34:53 i Allmänt,

Stallet fixat och hästen riden, bara kvällsfodringen ikväll kvar.

Red chezter på gruset idag istället då det är en massa maskiner igång vid fibern, ska byggas permanenta stallet där har jag hört.
Gjorde lite olika övningar idag. Skrittövergångar i traven och travövergångar i galoppen. Även serpentiner i traven med halter på mitten. Jobba hela tiden med att när jag gjorde övergångar att jag rätta upp mig i sadeln och han svarade jättefint på det efter ett tag:)
Gjorde även skänkelvikning i trav och skritt in till medellinjen, sen rakrikta några steg innan jag gjorde 10-metersvolt till höger, rakriktning några steg och sedan 10-metersvolt åt vänster. Rakriktning och sedan skänkelvikning ut åt andra hållet.

I galoppen var han lite svårare idag. Efter lite uppvärmning tog jag och gjorde öppnor på långsidorna, sen rakställning på kortsidan och halt på mitten. Gick lite sisådär. Sen gick jag in på en volt och gjorde lite öka/minska steget med hjälp av sitsen. Gick rätt så bra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela