Jennifer Andersson

Pluggtips

Publicerad 2013-05-13 15:54:57 i Allmänt,

Vad jag tycker är bra att göra inför teoretiska pluggprov där man ska läsa en massa text och komma ihåg allt utantill är att först läsa igenom de sidorna provet är på bara rakt av. Sen att gå tillbaka och läsa igen, men den här gången skriver man ner det man tycker är viktigt och gärna lägga det under olika kategorier. Som nu när jag läser om judendomen lägger jag upp olika rubriker så jag kan hålla isär all fakta och få en tydligare bild. Så en rubrik kan handla om Gud, en annan om skrifter osv. Jag gillar att använda punktform då det blir lättare att komma ihåg punkter en ett större stycke text.

Har man fått häften och grejer med olika uttryck osv kan man ha en markeringspenna och strycka under nyckelord som är bra att lägga märke till, att använda markenspennan även på anteckningarna funkar också bra tycker jag för att riktigt pränta in allt:)

Då kan man också se hur mycket man får med till varje kategori, och sedan jämföra med provlappen om man fått med allt. Nu har vi ingen provlapp utan "allt" ska vara med -.- men kan man boken och kollat igenom texterna så är det ju bra!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela