Jennifer Andersson

Länge sen

Publicerad 2013-05-12 21:17:09 i Allmänt,

Inte blivit mycket pluggande på en tid. Haft annat för mig förstår ni.

Starterna på torsdagen gick av bara farten. Han var väldigt stark i första starten och då blev det att jag mest satt och tog tag i tyglarna men hade inte bena ordentligt om så fick en del djupa avstånd. Andra starten skärpte jag mig och använde lika mycket ben som hand och den blev mycket bättre! Nästa "tävling" blir pay and jump på eq 23 (antingen 90-100, eller 100-110 tror jag) och sedan regionalt på Filipstad den 7 juni. Får se efter eq villa klasser jag startar då det är regionalt också.

Sen fick han vila i fredags så då kunde jag passa på att arbeta på min modell, gjort det fre-sön nu men är ändå typ inte halvvägs.... Najsbajs..

Igår gick jag till gruset på eq, ställde han utåt/inåt för att få tag på sidorna och gjorde övergångar. Han är allt taggad nu när man kan vara ute igen, det är mer power i hela hästen nu och mer ihop och lösgjord, jäklar vad härlig han kan kännas! Fick en sådan känsla både igår och idag, men idag var det en gudstjärna över passet också.

Gjorde övningen där man sitter på en stor mittvolt och gör 10 metersvolter utåt på mitten. Han gick som en klocka i ett härligt tempo i traven och var riktigt böjlig, i galoppen tog jag och öka/minska tempot med så små hjälper som möjligt. Räckte oftast med att jag rätta upp mig i sadeln så bromsa han upp sig, och luta jag mig liiite fram igen längde han steget. Och samma runda låga form hela tiden, värsta runda kraftfulla galoppen! Kunde ridit länge där ett tag.

Imorgon får vi se vad som blir, förmodligen får han vila då jag måste plugga något fruktansvärt mycket. Har gjort klart en fet slutuppsats i etik och livsfrågor idag. Tog bara sådär från morgon till kväll. Kommer få sitta sååå mycket och plugga nu så det finns inte, känns nästan som studenten gärna får vänta lite.. (Det här är inte bra hörrni)

Ska se om jag kan dra ihop ett pluggäng imorgon, roligare att vara flera som ändå har samma saker;) så kan man inte lika lätt smita undan.. Hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela