Jennifer Andersson

Inte lätt när det är svårt

Publicerad 2013-05-14 20:55:32 i Allmänt,

Blev hyfsat lång tid i stallet idag, typ 3,5timme. Idag blev det konditionsträning på galoppbanan, premiär för i år. Valde att inte ens ta med mig snodden, skit fick jag för den idén. Chezter trodde vi kommit ut på ett minfält och gick spänd som en giraff och lång som ett tåg. Fick allt rida ordentligt idag för att få han att skärpa sig, meshästen. Men han kändes hyfsad oftast ändå och vissa stunder släppte det riktigt bra. Men lätt och ledigt var det inte idag i alla fall..
När vi kommit tillbaka till stallet tog jag liniment schampo över hela han och verkligen masserade in, sen tog jag och smorde in hans ben med kyl liniment innan jag stretcha honom. Kändes nästan som att ta hand om en miljonbelopps galoppör ett tag;) nu blir det äta lite maaat innan jag förhoppningsvis orkar plugga lite, har inte så mycket val egentligen så blir att brygga kaffe sen kanske så jag får i mig lite koffein!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela