Jennifer Andersson

Chezters planering:

Publicerad 2013-05-06 08:00:00 i Allmänt,

Måndag: Skrittarbete, jobba mycket lösgörande. Få sträcka lite på sig efter hoppningen.
               Jobba på volt med att flytta han in/ut i skänkelvikning så volten ändrar storlek.
               Serpentiner för att få han ordentligt rakställd.
 
Tisdag: Bommar och vanligt markarbete. Galoppbommar som man kan variera avsåndet mellan
            och upphöjda travbommar. Tanken är att han ska jobba på som vanligt i stadig form och
            inte bli spänd och ta upp huvudet och vilja ligga på för mycket. Känna att han kan vara lydig
           och avslappnad och tänka på att jag är bestämd med vad jag vill och rider för det. Inget åkande eller
          tvekande, nu får det bli annat!
 
Onsdag: Småhinder övning
 
Bra att köra så jag känner att han verkligen lyssnar på mig då han inte kan inse själv vilket hinder vi ska på. Jag måste ha han för hjälperna och känna att han är med mig och att han inte drar på, och att jag inte sitter och åker eller backar. Ska mest rida för en bra galopp och tempo, känna flytet och rida noggrana vägar och koncentrera mig på min ridning. Då är det lättare att få Chezter att gå bra med när jag fokuserar på att göra rätt och inte hakar upp mig på att han är stark. Blir inget långt pass utan bara få lite trim inför torsdagen.
 
Torsdag: Tävling Rudskogen, 90 och 95. Få stabila och bra rundor. Inget annat. Har gått så upp och ner
               nu på sistone så behöver få till de rundorna. Han kändes ju super i onsdags men igår var det
               inte samma sak..
 
Fredag: Vila eller eventuellt en promenad
 
Lördag: Trim på gruset på eq, får se senare i veckan vad vi behöver göra.
 
Söndag: Troligtvis en uteritt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela