Jennifer Andersson

Överblick praktiken

Publicerad 2013-03-01 22:57:29 i Allmänt,

Ledsen för ingen bloggning på typ 100år, men mitt internet tog slut så blev i princip omöjligt att få ut något inlägg. Och så har vi haft full rulle i princip hela tiden! Och har vi inte haft det har vi roat oss med något annat, typ bakning eller annat roligt ni vet;) Åkte på tävling en helg till örebro med lite hästar, då var det verkligen fullt upp!
 
I alla fall så har vi gjort en massa av de vanliga man gör i ett stall. Ni vet, mockat, gjort maten, tagit in och ut, fodrat, ridit.

 
Tänkte snabbt presentera hästarna som vi haft hand om, så ni blir lite mer insatta;) hoppas jag inte glömt någon.. (de flesta här är smeknamn, fast det kanske ni förstod)
 
Donna- Var en hopphäst som var och återhämta sig hos eva men åkte till sin ägare i holland typ v2.
Bonita- "drottningen" i stallet
Kakan- En häst som ville vara med och greja hela tiden, skulle lätt kunna hjälpa en att mocka 24/7
Five- helbror med kakan, en riktig "show" häst
Chiqita- en häst som jag tyckte hoppa väldigt trevligt, fastna lite extra för henne.
Wiggen- En häst som kom i v 3, hann inte se den så mycket men longerade den och den såg helt ok ut.
Jack- en skimmel som kom från samma ställe som wiggen, såg jättetrevlig ut i markarbetet
Ammie- En lite mer "jobbig" häst attt rida,och tyckte skritten var läskig när den var igång och inte hon var i den;)
 
Nelly- En unghäst på 4år, en häst med många egna åsikter
Ruth- Också unghäst på 4år, snäll men lite lat ibland
Nettan- Ungponny, fanns allt krut i den.
Sessan- En 2-åring, hur snäll som helst. Verkade alltid fråga "vad vill du att jag ska göra nu?"
 
Jacob- en c-ponny jag trimma en hel del. Snäll och pigg men att verkligen jobba honom var inte lika lätt, men han blev allt fin efter lite jobb. Eva tyckte jag gjort ett jättebra jobb med honom, sådant gillar man att höra!:)
 
Pompe-En söt shettis som inte gjorde mycket mer än just var söt;)
Uffa- en b-ponny som hängde med pompe
 
Mysan- en privatägd liten,liten shettis. helt beroende av casella
Casella- totalt beroende av mysan, storhäst. också privatägd.
Feelina- En privatägd häst som vi hade hand om vissa dagar, inte min typ av häst men jättesnäll att rida.
Lillen- en häst som kom två gånger och "sov över" några dagar
Agda- en häst som nog var intressant att rida
Dante- privatägd ponny, hängde tillsammans med jacob
Qounjal(?) Konjak enkelt stavat- en privatägd häst, enda 100% dressyrhästen.
Tindra- En privatägd häst som nu är till salu
->  http://www.blocket.se/orebro/Valridet_varmblod_45521198.htm?ca=7&w=2
 
Det var nog alla...
 
Hann med 4 hoppträningar för eva, kan säga att bara efter första hoppträningen blev det skillnad! Och den tredje hoppträningen kändes i princip klockren! eva prata mycket om att jag måste ha mer ben om när jag ska få tillbaka chezter, vilket känns inte helt 100 när han försöker gå på som tåget, men oj vad skillnad det blev när jag satt upp och hade benen om! blev helt andra språng när jag verkligen red ända tills avsprånget, han fick då hoppa mycket mer på kraft än på fart, vilket är det han ska göra när hindren inte är så jättehöga. det blev bättre språng och jag fick en bättre känsla.
 
Vi red även ut en dag vilket var jättekul! Chezter är egentligen snäll i skogen, men han lan bli så himla spänd och har väl gjort någon krumbukt ibland;) men nu var han helt avslappnad! På ett helt nytt ställe! Visst han blev lite taggad och smågaloppera ibland, men oj vad fin han kändes för att vara ute i "vildmarken".
 
Jag, David och Louisa var även in till Örebro och Nora vid några tillfällen och köpte allt från donken till ridgrejer. Köpte godis på Hemmakväll en gång för 100kr.! Man lever ju bara en gång. (Och det räckte ett tag kan jag säga)
Köpte en jättelurig borste, som var gjord i gummi och hade GUMMISTRÅN! skitfrän!!! Har ingen användning för den överhuvudtaget men har aldrig sett någon sådan förr så var tvungen att ha den! Chezter tyckte som tur va att den var rätt skön! Köpte även ett snyggt hoppspö och en luddsak att dra så han blir lite glansig och fin;)
Cafeterian där jag och några till bodde under veckorna som gick
 
mitt rum;)
Ridhuset
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela