Jennifer Andersson

Snart helg

Publicerad 2013-06-28 09:01:01 i Allmänt,

Då var det äntligen fredag. Fram tills idag har jag endast varit hemma och ätit/sovit/duschat, sådant där som är nödvändigt. Annars har jag antingen varit i stallet eller på jobbet, så har inte hunnit blogga något knappt. Herregud jag har ju inte hunnit något utom det allra nödvändigaste.

Chezter har i alla fall fått ha det som vanligt, i måndags red jag ut en liten sväng efter hoppträningen, tisdags blev det dressyrarbete på fibern, onsdag en promenad på 30min ( det regna och jag var helt död efter att jobbat två långnätter. Att sova typ 6 timmar sammanlagt på 2 dygn är inte så bra ska ni veta. I alla fall inte om man vill orka med massa under dagen!)

Och igår blev det lite galoppbommar med relaterat avstånd (mellan 6-9, 7 var normalt) och ett litet sockerbitshinder på volten som jag satt och bara vänta in och rulla över. Chezter vill gärna länga iväg lite precis innan hindret men igår lyssna han jättefint när jag höll kvar honom. Var i ridhuset då det som sagt regna i onsdags så utebanorna var rätt blöta. Har inte varit där inne på länge och chezter såg spöken lite överallt, mespollen. Men nu är jag riktigt sugen alltså på att hoppa ordentligt, ska tävla den 12 i christinehamn så vill få in en riktigt bra känsla på nästa hoppträning (wish me good luck).

Idag i alla fall så har jag tagit ut hela 3 hästar, wow. Och fixat till chezter och gått en promenad med han på en halvtimme. Ska tillbaka och fodra lunch och rida en sväng med Marielle, får se vad vi gör. Sen ska vi baka Chocolate Chip Cookies (mmmm) och äta tacos och se på film osv, sådant som hör fredag till. Får se vad helgen mer bjuder på!

Kommentarer

Postat av: emmis

Publicerad 2013-06-29 12:00:17

skicka några kakisar till mig!!! bor någonstans i sway tydligen.. gården heter Eastwoods! SKICKAAA

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela