Jennifer Andersson

Min kung

Publicerad 2013-06-06 22:17:20 i Allmänt,

Resultatet av rundorna idag blir godkänt. När jag red fram till 90 så var han rätt spänd och lite ofokuserad, jag med för den delen. Och när jag blir nervös blir jag lite handlingsförlamad, istället för att hitta på grejer under framridningen som jag skulle göra om det var i "vanliga" fall så sitter jag mest där känns det som.

Men kändes rätt okej när jag började hoppa, fick överlag bra språng. Det jobbiga blir när jag ser ett avstånd och så drar han iväg de sista typ 3 stegen innan så vi kommer nära. Jag tror jag har fått han att göra lite så, eller i alla fall förvärrat det genom att välja ibland att ta och hoppa av rätt stort när jag ser att vi kommer komma nära. Men gör inte så längre, då jag ibland tänkte ta löjligt stort avsprång. Men han är lite kvar i det där ändå, och lyssnar inte alltid när jag försöker hålla kvar honom. Men vi får öva på det framöver, öva, öva och finslipa, finslipa så ska vi allt kunna hoppa 110 i slutet av sommaren. Hoppas jag i alla fall;)

När jag väl hoppa 90 var chezter laddad upp över öronen, vilket betyder att han blir stark och lång. Men jag red på och tog det som det kom helt enkelt, annat kan jag inte göra. Var väl kanske ingen perfekt runda, jag vet inte om det är något jag gör eller han men ibland landar han i fel galopp och när han blir stark och lång så har jag svårt att ibland bryta av och fatta ny. Då han bara hänger sig i handen och fortsätter. Men förutom det och att han kan dra iväg lite så känns det som att det blir bättre nu.

Jag är ju väldigt bra på att hitta vad som gick fel, så får väl skriva vad som var bra också. Tempot var bra, hade ett jämnt tempo banan runt och de flesta sprången kändes bra. Även fast det kanske blev tok någonstans så fortsatte jag rida och vi tog oss igenom det. Han lyssnade hyfsat på mig, även fast jag fick rida för kung och fosterland ibland. Vi peta en oxer som vi kom lite nära på, när jag ville vänta så ville han gå på så är inte så mycket att säga om petet, skit samma bomjäveln fick rulla ;)

Inför 1m kändes framridningen katastrof, fick väl ännu mer av mina dåliga tävlingsnerver då. Som tur var så behövde jag ju inte rida så länge. Och väl inne på banan så gav jag mig en mental utskällning och sa åt mig på skarpen att skärpa mig. Och det gjorde jag också;)

Tycker att 1m blev en av de bättre rundorna vi gjort, han lyssna och jag red som jag skulle! Bra avstånd, lite nära på något men hellre lite nära än att han drar iväg och jag inte har så mycket att säga till om. Peta 8an, kom nära. Där kunde jag ridit bättre så den får jag ta på mig, menmen jag fick en bra runda överlag så skiter i den bomjäveln med ;)

Kommentarer

Postat av: Fillan Höglund

Publicerad 2013-06-06 22:57:05

Det såg jättebra ut idag Jeffie!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela