Jennifer Andersson

Inget att göra?

Publicerad 2013-06-26 23:30:55 i Allmänt,

Då kanske du har lust att lyssna på dokumänteren jag lyssnade på igår på jobbet. Det har blivit en grej att lyssna på en dokumänter under nattens jobb när man sorterar brev, jättemånga gör det verkligen! Jag brukar mest lyssna på musik men igår tänkte jag att jag skulle prova också. Och typ direkt utan att jag letat hittar jag en dokumänter om en ryttare? ödet eller?.. En rätt obehaglig historia som man (som alla säger) mest tror händer på film och inte i verkligheten. Det tragiska är att kidnapparen tycker jag kommer undan för lätt, han förstörde hela hennes karriär. Men tack vare honom träffa hon sin man... Tja ont måste väl ha något gott med sig eller vad man säger. Men även fast hon inte tävlar på den nivån längre själv har hon inte gett upp hästeriet för det, och det är starkt gjort! Så om ni är intresserade så hittar ni dokumänteren här:
 
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/210127?programid=2519
 

När landslagsryttarinnan Ulrika Bidegård blir kidnappad i Bryssel 1993 startar jakten på en orutinerad förövare. Ulrika blir fastspänd i en ljudisolerad låda med sönderklippta kläder, ögonbindel och hörselkåpor över öronen. Efter kidnappningen finns det många olika rykten om anledningen till kidnappningen. Till slut faller domen i Palais de justice i Belgien.

P3 Dokumentär berättar om Ulrika Bidegårds fyra dygn i fångenskap, och familjen ständiga oro. Bilden som växer fram av kidnapparen stämmer dåligt överens med det brott som Ulrika utsatts för, och den svenska polisen vittnar till hans fördel under rättegången i Belgien. Men många frågetecken rätas aldrig ut.

 

Kidnapparens bild som han skickade till familjen:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela