Jennifer Andersson

Hej igen

Publicerad 2013-06-18 23:20:36 i Allmänt,

Inte blivit mycket bloggande på ett tag, varit fullt upp med bal, student osv. Men kan säga att både balen och studenten blev lyckad! FLAKET VAR ETT AV DE BÄSTA HÄNDELSERNA I MITT LIV. Själva "skol" studenten var rätt trist, man väntade mest på att få springa ut! Studentfesten var rolig, MASSOR AV FOLK. Närmare beskrivning får ni inte..
 
Balen var också rolig, fick bara SÅ ont i fötterna tillslut, fick värsta skavsåren på tårna efter de jävla skorna. Tillslut när vi skulle åka hem och gå ut till bilen var jag tvungen att ta av skorna för jag kunde inte gå en sekund till i dem! Och det värsta av allt var att när jag väl tagit av skorna kunde jag ÄNDÅ inte gå platt med fötterna, de hade blivit "formade" efter mina klackskor! hahah men kvällen/natten på balen var som sakt SKIT KUL.
Och nu när jag ändå typ aldrig kommer få användning för klänningen igen har jag kommit på iden att ta kort med den med Chezter, med min NYA SYSTEMKAMERA som jag fick i studentpresent!!! ÄNTLIGRN WIIIII!! Nu jävlar ska det fotas!
Så om det finns någon som vill ha kort på något så bara fråga! Typ ridfoton eller porträtt eller vad som helst! Det är nästan gratis ;) hehe..
 
I alla fall på ridfronten blev det lite lugnare förra veckan som ni kanske förstår. Han fick stå ons-fre då det var så mycket att göra inför studenten, sen var det studenten, sen skulle jag vakna efter studenten och sedan JOBBA den kvällen (vet inte hur jag tänkte där..)
 
Men i lördags jogga jag han lite på banan i stallet, och söndag trimma vi dressyr på övrefibern. Märktes att han fått mer vila än vad han behövde, även om passet kändes helt okej ändå så var det inget "glida runt" pass precis...
 
Så igår la vi undan bana och red med sis till getingberget och badade för första gången det här året med hästarna, Chezter var liite misstänksam först men efter en stund klev vi runt ute i vattnet.
 
Idag blev det galoppbommar på fibern, både böjd- och raklinje. Provade även det nya bettet och gillar det skarpt! Chezter funkade bra med det och jag fick en superkänsla. Imorgon tänkte jag hoppa massa småhinder just för att pröva bettet lite mer. Det roliga är att jag typ köpte 3 bett till min ponny på 5år, hon funkade på 3-delat i allt. Men hade även hackamoor (?) och 2-delat som jag bytte med då och då. Och Chezter har jag köpt 3-bett till på ca 3mån? Plus att jag har 2 bett som jag fick med honom, och så lånar jag just nu 1 bett av fillan också. Så har 6 bett till honom, dubbelt så många som till ponnyn ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela