Jennifer Andersson

By vecka, nya tag

Publicerad 2013-06-03 16:46:33 i Allmänt,

Idag red jag chezter på banan vid stallet, tog det ganska lugnt och red över galoppbommar. Vet inte vad det blev för avstånd mellan dem tillslut för det var mamma som mätte;) snälla mamma mockade också idag åt mig, tack mamma!<3

Men i alla fall kunde jag variera mellan 4-8 galoppsprång. 5 var det vanliga kändes det som, blir ju inte samma galopp på sådan liten bana. Rätt nöjd med att jag fick in 8, behövde mest räta upp mig och sedan bara sitta där och rida ihop honom med små hjälper. Ingen dragkamp eller strul, gött det.

Ska strax hoppa in i duschen innan jag ska ta in hästarna och sedan iväg och jobba. Kul att träffa en massa arbetskompisar;)

Imorgon ska Melinda prova rida chezter, får vi se vad hon säger. Skönt att kunna få fler tips, för nu är jag trött på att trampa på samma ställe, hur svårt ska det vara? Han kan ju och jag är inte helt värdelös, så nu tycker jag att det kan bli lite mer flyt på detta.

På onsdag ska jag inte rida så värst länge, men lite bommar och något hinder. Ska nog hoppa 90 & 1m på pay and jumpen.

Torsdag så är det pay and jump alltså.

Fredag uteritt eller skrittarbete tänkte jag.

Någon gång i helgen tänkte jag rida dressyr för Ingela om hon har tid, lördag eller söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela