Jennifer Andersson

Bra dag

Publicerad 2013-06-10 14:11:08 i Allmänt,

Helgen blev rätt lugn, blev diabeteskvällar och ridturer tillsammans med sis. Hon har ju fått en storhäst nu så chezter är förälskad! Han kan knappt gå bredvid henne ibland för han vill böja hela halsen och titta på henne så han håller ibland på att gå in i henne;) han tycker hon är väldigt vacker så nu har han under helgen visat vart hon ska se upp för farliga soptunnor och andra konstigheter. Varit en gentleman har han även varit och hämtat upp/lämnat av henne vid stalldörren.

Igår blev det två ridpass, först var vi ute och red i skogen under dagen vilket var skönt för både hästarna och oss! Sen tog vi en mysig liten kortare skrittar barbacka på kvällen. Passade även på att mocka ut allt spillhö ur chezters hage så den är fin nu.

Så hände väl inte så mycket i helgen. Men den här veckan blir det annat! Idag red jag chezter på förmiddagen, ett ordentligt trimpass på gruset vid eq. Gick väldigt bra tycker jag, gjorde en massa olika övningar och sen när jag inte kom på något mer att göra trava jag av;) tycker inte om att bara harva runt för länge utan något måste jag göra. Visst kan jag sitta varv på varv och trimma på volt osv men sen måste jag hitta på något. Avsaktningar, trmpiväxlingar, öka/minska volten. Serpentiner, träna galoppombyten osv. Så man gör lite av varje och inte blir fast i en sak för länge.

Hade även pehlamet idag, använder mest det när jag hoppar men ibland trimmar jag han på det. Får bättre tag på han och blir lite enklare för mig att rida ihop honom, om vi ska träna förvänd galopp och galoppombyten so vi gjorde idag kan det vara skönt med pehlamet då han inte får lika lätt att dra iväg eller ta sig ur formen och jag kan även få rida med mindre hjälper vilket är skönt. Så hiss för att ibland ha skarpare bett även fast hästen kan gå på mildare;)

Nu ska vi i alla fall in till bergvik och handla lite inför bal och student. Någon kofta eller liknande och lite smink och så. Sen måste jag till granngården och köpa kraft osv till chezter. Pengarna bara glider ur händerna just nu, blir mer pengar spenderade under balen och studenten. Men förhoppningsvis får jag tillbaka lite i alla fall som studentpresent;)

Måste bara visa en bild på katten mamma passar, typ tre i en;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela