Jennifer Andersson

Tävling och annat

Publicerad 2013-07-13 17:25:22 i Allmänt,

Tja vad har jag gjort sen jag skrev sist? I torsdags blev det ett oplanterat besök hos min tremening, solade och käkade kebabsallad så blev att vara i stallet på kvällen. Hoppade lite smått på eq och det kändes bra. Sen igår packade och fixade jag på morgonen eftersom vi inte skulle åka förrens halv 2.

Själva tävlingen blev jag väl nöjd med. Men ska inte hoppa mer 90 nu, förstår inte varför jag har envisats så länge med det.. Lika bra att bara hoppa 1m istället, i 90 rider jag inte så ordentligt först eftersom det är så pass lågt så blir jag för "tänkande". Så fick ett stopp i första rundan, för att jag inte gjorde något. Svårare förklaring än så var det inte, chezter undrade väl ifall jag somnat. MEN istället för att ladda om inför 1m blev jag så irriterad på att jag red "halvt sovande" i 90 så var tvungen att göra om den rundan, och det gick klockrent.

Nästa tävling blir antagligen i Karlstad, och då blir det bara 1m. När det blir lite högre rider jag bättre mot hindren och blir inte passiv som jag ibland har för ovana att bli när det är lägre.

Så tävlingen var väl bra bara att jag starta fel klass helt enkelt, första rundan tog jag inte riktigt på allvar och andra rundan blev perfekt men kändes för lätt.


Idag blev det åter christinehamn, men denna gången som hästskötare. Följde med Marielle när hon gjorde sin första start på storhäst, de 0 i 1m och det såg lekande lätt ut! Fixade därefter ordning det mesta i stallet innan jag åkte hem och somnade en stund ;) ska tillbaka strax och rida Svea och promenera chezter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela